دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

حمید بهمنی در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:

«نبرد غیرممکن» اثری متفاوت در سینمای دفاع مقدس خواهد شد/ تصمیم گیران تشخیص شان غلط است و به مدیران بالادستی شان اطلاعات ناقص می دهند

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما که به تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «نبرد غیرممکن» به تهیه کنندگی امیر سمواتی را از شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی دریافت کرده گفت: «نبرد غیرممکن» در صورت ساخت اثری متفاوت در سینمای دفاع مقدس خواهد شد؛ این فیلم اثری حماسی است که تاکنون نمونه آن را در سینمای ایران نداشته ایم؛ «نبرد غیرممکن» روایت بخشی از زندگی امیر یدالله خلیلی خلبان و رزمنده ۸ سال دوران دفاع مقدس است که ما از ایشان در حین نگارش فیلمنامه بسیار کمک گرفتیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «آن مرد آمد» و «آخرین نبرد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «نبرد غیرممکن» حدیثی در حد شاهنامه دارد! بنده حدود ۸ سال متوالی است که درگیر این پروژه هستم تا سرانجام به تازگی توانستیم پروانه ساخت آن را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: ۸ سال قبل به صورت اتفاقی ایده اولیه این فیلم را پیدا کردم و سال ها تحقیق و پژوهش گسترده داشتم تا توانستم فیلمنامه را تکمیل کرده و به اتمام برسانم. «نبرد غیرممکن» یک نبرد هوایی به معنای درگیری جنگنده های ایرانی با جنگنده های دشمن است. ما قبلاً در سینمای کشور فیلم هایی در خصوص مأموریت های هوایی داشتیم که از جمله آن ها می توان به آثاری نظیر «حمله به اچ ۳»، «خلبان» و... اشاره کرد اما در «نبرد غیرممکن» ما شاهد درگیری رزمندگان هوایی ما با پیشرفته ترین هواپیماهای دشمن بعثی هستیم.

بهمنی متذکر شد: داستان این فیلم مربوط به پاییز سال ۱۳۶۵ است؛ «نبرد غیرممکن» اثری تکنیکال است که هزینه بسیار سنگینی برای تولید خواهد داشت اما متأسفانه با اینکه این اثر جزو آثار سینمای استراتژیک محسوب می شود تا به امروز ما هیچ حمایت کننده ای برای تولید آن نداشته ایم و آنطور که باید کسی از ساخت این فیلم حمایت نکرده است.

این سینماگر یادآور شد: قبلاً قرار بود بنیاد سینمایی فارابی به صورت کامل از تولید این فیلم حمایت کند و ما حتی قرارداد نگارش فیلمنامه را منعقد کرده بودیم اما با حضور تیم جدید با این فیلمنامه اعلام مخالفت شد که برای ما بسیار عجیب بود چرا که توقع داشتیم در این دولت از فیلم های ارزشی و استراتژیک حمایت ویژه شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «گلوگاه شیطان» تصریح کرد: مشکل ما افرادی هستند که به عنوان تصمیم گیر در بنیاد سینمایی فارابی نشسته اند و مدیران هم به حرف آن ها گوش می کنند؛ تصمیم گیران بنیاد سینمایی فارابی تشخیص شان غلط است و به مدیران بالادستی شان اطلاعات ناقص می دهند. متأسفانه به جای اینکه نهادهایی مانند بنیاد سینمایی فارابی از فیلم های سینمای دفاع مقدس و سینمای استراتژیک حمایت داشته باشند شاهد آن هستیم که حتی قراردادهای قبلی که در این باره منعقد شده را به رسمیت نمی شناسند و آن ها را لغو می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی است که اعضای شورای پروانه ساخت در سازمان سینمایی به اتفاق فیلمنامه را پسندیدند و مجوز ساخت آن را صادر کردند. «نبرد غیرممکن» به راستی نمونه ای کم نظیر در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس است و بی تردید مسئولان فرهنگی و سایر نهادهای مرتبط بایستی تمام توان خود را برای حمایت از چنین پروژه هایی به کار بگیرند.

بهمنی در پایان این گفتگو افزود: «نبرد غیرممکن» اثری بسیار دشوار خواهد بود و بنده یقین دارم که در صورت ساخت مخاطب را با خود درگیر و همراه خواهد کرد. من امیدوارم با حمایت جهادی مدیران دولت انقلابی و حمایت جدی سایر دستگاه ها و نهادها بتوانیم مسائل مالی و لجستیکی برای تولید این اثر را هرچه سریع تر فراهم کنیم تا ان شاالله در اوایل پاییز سال ۱۴۰۲ بتوانیم فیلم را کلید زده و آن را به چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.