یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

دغدغه‌ این روزهای «وزیر ارشاد»؛

از پیگیری برای آزادی «اغتشاش‌طلبان» تا آماده‌سازی طرح «خانه ملی گفت‌وگو»!

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت شکل گیری گفت وگوی ملی اشاره کرد و گفت: باید روش هایی با رویه های روشن و سازماندهی شده و منتج به نتیجه ایجاد شود تا احساس شود گروه های مختلف و نخبگان می توانند حرف بزنند و حرف هایشان در جامعه پژواک پیدا می کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در گفت وگو با شفقنا، درباره ضرورت شکل گیری گفت وگوی ملی در سطوح مختلف و برنامه های وزارت ارشاد برای شکل گیری گفت وگوی ملی، اظهار کرد: بنابه درخواست برخی دوستان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور آماده سازی طرحی درخصوص خانه ملی گفت‌وگو، آیین نامه بسیار خوبی تنظیم گردید.

وی افزود: معتقدم که باید فضای گفت وگو در کشور تقویت شود و در طرحی که برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم این امر پیش بینی شده است، البته فکر می کنم که این گفت وگو ها در کشور وجود دارد ولی باید روش هایی با رویه های روشن و سازماندهی شده و منتج به نتیجه ایجاد شود تا احساس شود گروه های مختلف و نخبگان می توانند حرف بزنند و حرف هایشان در جامعه پژواک پیدا می کند، مسئولین نیز می شنوند و توجه می کنند و در حد ممکن رفع می کنند، باید این اعتماد را به وجود آوریم.

آقای اسماعیلی درخصوص وضعیت خبرنگاران بازداشتی نیز گفت: از دوستان وضعیت تعدادی از خبرنگاران را به طور روزانه جویا می‌شوم و پیگیری می‌کنم. در چند روز اخیر تعدادی آزاد شدند، تعداد دیگری هم که جزء اهالی فرهنگ و هنر هستند اما ممکن است کار غیر مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر انجام داده باشند، دوستان را مکلف به پیگیر وضعیت آنها کردیم تا در حد ممکن مشکلاتشان را برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.