دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

با حمایت مالی نهادهای خاص؛

کارگردان ناموفق «فرزند صبح» به دنبال تولید یک فیلم دیگر در «ژانر سینمای استراتژیک»!

بهروز افخمی

سینماپرس: بهروز افخمی که برای فیلم «فرزند صبح» پروانه نمایش گرفته، برای ساخت یک فیلم سینمایی جدید هم درخواست پروانه ساخت داده است.

به گزارش سینماپرس، بهروز افخمی که چند ماه قبل گفته بود با کارگردانی در سینما خداحافظی کرده، به تازگی برای ساخت فیلمی با نام «صبح اعدام» درخواست مجوز ساخت داده است.

او در مکالمه‌ای کوتاه با ایسنا درباره خداحافظی‌اش با کارگردانی در سینما با خنده می‌گوید که این دیگر آخری است و توضیح می‌دهد که «صبح اعدام» درباره اعدام طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است.

افخمی به عنوان تهیه‌کننده احتمالا امسال با فیلم «استاد» به کارگردانی عماد حسینی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

علاوه براین‌ها، سازمان سینمایی اخیرا برای فیلم «فرزند صبح» این فیلمساز، پروانه نمایش صادر کرده است و طبق گفته افخمی احتمالا خرداد سال آینده اکران خواهد شد.

«فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی اولین بار در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ و در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد که کیفیت پایین فیلم حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت و حتی صدای اعتراض کارگردان را هم بلند کرد چون فیلم در نبود او تدوین و به جشنواره ارایه شده بود. در نهایت پس از یک دهه کشمکش، نسخه‌ای از این فیلم با تایید کارگردان آماده شد.

این کارگردان اواخر سال گذشته در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: فکر می‌کنم «فرزند صبح» بهترین فیلمی است که ساخته‌ام و دوست دارم این آخرین فیلم من به عنوان کارگردان سینما در ایران باشد. شاید اگر عمری بود در خارج از کشور، فیلم سینمایی برای پخش جهانی و عرضه در پلتفرم‌ها بسازم و فکرهایی هم از این بابت دارم اما در سینمای ایران دوست دارم با همین «فرزند صبح» کارگردانی را تمام کرده باشم.

افخمی همچنین گفته بود، در فیلم «فرزند صبح» از آلبوم «برف» فرهاد اقتباس کرده، چون خیلی تحت‌تاثیر این آلبوم بوده است. اصلا در ابتدا با گوش دادن این آهنگ‌ها فیلم نامه نوشته شد و بعد بر اساس فیلمنامه، خانه‌ فیلم، معماری شد.

این کارگردان علاوه بر کارگردانی، مسئولیت پخش فیلم را هم برعهده دارد چون‌ تاکید دارد که «شیوه‌های پخش این فیلم باید مخصوص خودش باشد و اگر بخواهیم به پخش کننده معمولی در داخل کشور بسپاریم ممکن است ۴۰ سالن به آن بدهند و بعد از دو سه هفته هم فیلم را بردارند. پخش خارجی فیلم باید ویژگی‌های خود را داشته باشد. اگر مثلاً قرار باشد در پاکستان و هندوستان نمایش داده شود زیرنویس، نوع زبان و دوبله هرکدام اهمیت خود را دارد. انتخاب کشورهای عربی و پلتفرم‌ها هم هرکدام شیوه‌های خاص خود را می‌طلبد که در قرارداد آمده من مسئول تصمیم‌گیری در تمام زمینه‌ها هستم.»

در فیلم «فرزند صبح» عبدالرضا اکبری نقش امام خمینی (ره) را در سکانسهایی کوتاه ایفا کرده و بعد کل فیلم فلاش‌بک به کودکی سید روح‌الله خمینی است. هدیه تهرانی هم از دیگر بازیگران این فیلم است که نقش دایه را داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.