سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

کارگردان نمایش «روز دهم»:

با نمایشنامه‌ای که می‌نویسم و اثری که روی صحنه می‌برم آنچه می‌خواهم بیان خواهم کرد و حرفم را به گوش دیگران می‌رسانم

نمایش «روز دهم»

سینماپرس: کارگردان نمایش «روز دهم» که در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، گفت: امسال هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها سهم بسیار زیادی در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دارند، قطعا این حضور اتفاق مثبت این رویداد است

به گزارش سینماپرس، علی برجی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر اظهار کرد: در جشنواره امسال ما شاهد حضور جوانانی هستیم که آثار خوبی از مناطق مختلف کشور برای حضور در این رویداد هنری آماده کرده‌اند. آثاری که قطعا استعدادهای فوق العاده‌ای را به تئاتر کشور معرفی خواهد کرد.

وی افزود: به جز بخش احیای بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور که امسال بعد از هفت سال اتفاق افتاد و رخداد بسیار تاثیرگذاری در این زمینه بود. خود جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز بستر خوبی برای تعامل فرهنگ‌های ایرانی است. همین آشنایی، گپ‌وگفت و نقد و نظرهایی که در مورد آثار در طول زمان برگزاری جشنواره انجام می‌شود باعث ارتقای معلومات تئاتری هنرمندان و قطعا ارتقای کیفی اثار آن‌ها در سال‌های آتی خواهد شد.

برجی گفت: من به عنوان یک هنرمند به این موضوع اعتقاد دارم که باید حرفم را روی صحنه تئاتر بیان کنم چراکه بهترین جایگاه و محل بیان تفکر، نقد و نظرهایی که دارم، صحنه تئاتر است. هیچ یک از مشاغل دیگر در این دوران تعطیل نشده‌اند و نباید انتظار تعطیلی تئاتر وجود داشته باشد. قطعا مشکلات و سختی‌هایی در عرصه کاری‌مان وجود دارد اما من با نمایشنامه‌ای که می‌نویسم و اثری که روی صحنه می‌برم، آنچه می‌خواهم، بیان خواهم کرد و حرفم را به گوش دیگران می‌رسانم به همین دلیل از نظر من چراغ تئاتر در هر شرایطی خاموش شدنی نیست و این هنر نباید تعطیل شود.

ویی درمورد مطالبه هنرمندان تئاتر گفت: واقعیت این است که درخواست دارم تا ساحل آرامشی برای ما ایجاد شود تا اینقدر اسیر ممیزی‌ها نباشیم. بسیاری از هنرمندان عرصه تئاتر پا به سن گذاشته‌اند و بسته به شرایطی که دارند، پیشنهاد حضور در آثار کمی به آن‌ها داده می‌شود، قطعا این عزیزان بیش از پیش نیاز به حمایت کاری و مالی دارند. تئاتر هنر مظلومی است و متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد در حالیکه این هنر هنری والا و فرهنگ‌ساز است. امیدوارم که تمامی مدیران و مسئولان حوزه هنر و فرهنگ صدای ما را بشنوند تا شاهد حمایت بیش از پیش از تئاتر باشیم.

نمایش «روز دهم» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی این هنرمند دوم بهمن‌ماه در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

خلاصه داستان: غلامحسین تعزیه‌خوانی است که به همراه عروسش در ‌خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کند. قاسم پسر حاج غلامحسین چهار سال است به جنگ رفته و از او خبری نیست. تمامی محل اعتقاد دارند؛ پسر غلامحسین شهید شده است اما او و عروسش این موضوع را نمی‌پذیرند. از طرف دیگر سیروس، پسر برادر حاج غلامحسین که از سال‌ها قبل خاطرخواه مهتاب عروس خانواده بوده است، بعد از گذشت چهار سال تصمیم می‌گیرد تا به خواستگاری مهتاب بیاید. این بخش اصلی و زمینه‌ای است که روایت داستان در آن شکل می‌گیرد و ادامه پیدا می‌کند.

«جهشه»، «۶۴۱۰»، «نامه آخر»، «آسمان برای تو می‌بارد» از نمایش‌های نام آشنایی‌ است که علی برجی در عرصه دفاع مقدس روی صحنه برده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.