پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

گفتگو با بازیگر نوجوان سینما؛

زمانی: با تک تک سلول های بدنم جلوی دوربین می روم و عاشق هنر بازیگری ام/ بازی در فیلم «در آغوش درخت» برایم بسیار چالش برانگیز بود

روح الله زمانی در فیلم سینمایی در آغوش درخت

سینماپرس: روح الله زمانی بازیگر نوجوان سینما که با فیلم سینمایی «خورشید» به دنیای سینما معرفی شد و توانست جایزه بهترین بازیگر نوظهور را از جشنواره فیلم ونیز کسب کند با فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و با عشق در مورد سینما و هنر بازیگری صحبت می کند؛ این بازیگر نوجوان همزمان با این رویداد سینمایی به سینماپرس گفت: با تک تک سلول های بدنم جلوی دوربین می روم و عاشق هنر بازیگری ام و دلم می خواهد علاوه بر تجربه ای که در حال کسب کردن هستم بتوانم به صورت آکادمیک نیز رشته بازیگری را دنبال کنم و سینما را به صورت علمی و تجربی بیاموزم.

بازیگر فیلم های سینمایی «موقعیت مهدی» و «خورشید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بازی در فیلم «در آغوش درخت» برایم بسیار چالش برانگیز بود. من بسیار متفاوت تر از آنچه مخاطبان در «خورشید» از بنده به یاد دارند در این فیلم ایفای نقش کردم. در این فیلم من با لهجه ترکی بازی کردم و از آنجا که خودم آذری زبان هستم این مورد برایم دشوار نبود.

وی ادامه داد: در این فیلم نقش پسری را دارم که نسبت به سن و سالش بسیار شجاع است؛ بسیار باجنم و همینطور بسیار غیرتی است! او نسبت به سنش بسیار بیشتر می داند و حتی آنقدر قهرمان است که جان دو بچه را نجات می دهد. من صمیمانه این نکته را عنوان می کنم که همه جان و وجودم را گذاشتم تا بتوانم این نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا کنم و امیدوارم نقشی که بازی کردم عاری از نقص باشد و بتواند نظر مثبت مخاطبان و منتقدان محترم جشنواره را جلب کند.

زمانی سپس با تأکید بر اینکه همه تلاشم بر این بود که در فیلم «در آغوش درخت» خودم را نشان بدهم تصریح کرد: شاید عده ای فکر کنند این کار را برای جایزه گرفتن انجام دادم در صورتی که اصلاً دنبال جایزه نیستم و به جایزه گرفتن فکر نمی کنم! جایزه برای من زمانی است که جلوی دوربین هستم و نقش بازی می کنم. یعنی هر روز که سر کار فیلمبرداری هستم جایزه ای است که خداوند به من داده و قدردان این جایزه هستم چون هدف اصلی ام این است که فقط بتوانم در سینما کار کنم و اتفاقات خوبی را رقم بزنم.

این سینماگر متذکر شد: اینکه نقش های تکراری بازی کنم چندان راضی ام نمی کند و دوست دارم نقش های متفاوتی را بازی کنم. فکر می کنم هر کاراکتری یک زندگی است، یک تجربه است و من این کسب تجربه کردن را بسیار می پسندم.

وی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: بازی در فیلم «خورشید» زندگی من را تغییر داد؛ در واقع روح الله از نو متولد شد و من روح اللهی شدم که با زندگی گذشته اش زمین تا آسمان تفاوت دارد و می تواند کاری را انجام دهد که در درون وجودش عاشق آن کار است. من سینما را برای سینما می خواهم؛ نه شهرت، نه ثروت، نه جایزه و... واقعاً برایم اهمیتی نداشته و ندارد و فقط تنها آرزویم این است که سینما هیچ گاه مرا به حال خود رها نکند و همچنان بتوانم حرف تازه ای داشته باشم و در سینما فعالیت کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.