جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

گفتگو با تهیه کننده فیلم های سینمایی «آه سرد» و «چرا گریه نمی کنی؟»؛

محقق: جشنواره فیلم فجر ملجأ و پناهگاه همه سینماگران است/ تا جایی که بتوانم از حضور فیلمسازان جوان مستعد و توانا برای تولید آثارشان حمایت می کنم

رضا محقق در نشست خبری فیلم سینمایی «درب»

سینماپرس: سیدرضا محقق تهیه کننده سینما که با ۲ فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی و «چرا گریه نمی کنی؟» به کارگردانی امیررضا معتمدی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فیلم فجر ملجأ و پناهگاه همه سینماگران است و حضور در این رویداد سینمایی برای بنده همیشه مهم بوده، هست و خواهد بود؛ ما نباید فراموش کنیم که این جشنواره مهمترین رویداد فرهنگی و هنری کشورمان است و اغلب کسانی که امروز جزو بزرگان سینمای کشور شناخته می شوند از حضور در این جشنواره شروع کردند و کم کم رشد کرده و دیده شدند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «او خوب سنگ می زند» و «ایرو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید چشم امید همه سینماگران به جشنواره فیلم فجر است؛ این رویداد به نوعی تکلیف یک سال سینمای کشور را روشن می کند و آثاری که در این جشنواره رونمایی می شوند با نقد و نظر منتقدان، اهالی رسانه و مردم همراه می شوند و می توانند به فیلمسازان جهت بهبود کیفی کارهای شان کمک بسیاری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بنده به عنوان یک سینماگر بسیار مهم است که فیلم هایم در جشنواره حضور داشته باشند، مردم آن فیلم ها را تماشا کنند و از تماشای آن ها لذت ببرند؛ برای بنده که خیلی دویدم تا امروز به جایی که هستم رسیدم بسیار مهم و قابل تأمل است که فیلم هایم را با جان و دل در اختیار جشنواره بگذارم و شاهد نمایش آن ها باشم.

این سینماگر سپس به فیلم هایش در جشنواره چهل و یکم اشاره کرد و گفت: «آه سرد» ایده بسیار خوبی داشت و زمانی که قصه کوتاهش را مطالعه کردم به شدت مرا با خودش درگیر کرد. این فیلم در راستای دیگر فیلم های من مثل «درب» و «ممیرو» بود. از آنجا که من به شدت عاشق سینمای هنری و آرتیستیک هستم تمامی سختی ها را به جان خریدم و پذیرفتم که تهیه کنندگی فیلم را بر عهده بگیرم.

محقق خاطرنشان کرد: فضای «آه سرد» بسیار سخت بود. ما در برف و شرایط ناهموار جغرافیایی این فیلم را ساختیم؛ چالش های دو نفره شخصیت های فیلم بسیار خوب از کار درآمده و امروز خوشحالم که با اثری متفاوت از آنچه در سینمای ایران مرسوم است در این رویداد سینمایی حضور دارم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» ساخته امیررضا معتمدی پرداخت و گفت: زمانی که مشغول تولید فیلم سینمایی «شهر خاموش» بودم قصه «چرا گریه نمی کنی؟» به من پیشنهاد شد. این فیلم برخلاف سایر آثاری که تا امروز در سینما تهیه کردم در دسته سینمای هنری جا نمی گیرد و اثری است که برای مخاطب عام می تواند جذاب باشد. «چرا گریه نمی کنی؟» فیلمی متعلق به سینمای بدنه و گیشه ای است اما با توجه به فضای فیلمنامه و کستینگ پشت و جلوی دوربین احساس کردم می تواند کار خوب و متفاوتی باشد و دوست داشتم که تجربه تولید در این فضا را داشته باشم و از این رو پذیرفتم تهیه کنندگی فیلم را بر عهده بگیرم.

محقق سپس با بیان اینکه تا جایی که بتوانم از حضور فیلمسازان جوان مستعد و توانا برای تولید آثارشان حمایت می کنم تأکید کرد: من از همین طریق به همه جوانان عنوان می کنم که از ایده های خلاقانه و جذاب شان برای تولید فیلم های سینمایی حمایت می کنم و هرچه دارم به کار می بندم تا آن ها بتوانند نبوغ و استعداد خود را در سینما به منصه ظهور برسانند.

این تهیه کننده یادآور شد: من پارسال سریالی ساختم که از قبل آن دستمزدی نصیبم شد؛ من معتقدم آدمی باید برای هر کاری زکات بدهد و زکات کار من این بود که دستمزدی که بابت ساخت آن سریال گرفتم را برای تولید فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» صرف کنم و آن را به اکران برسانم و بتوانم از درآمد حاصله از گیشه فیلم برای تولید فیلم های هنری خرج کنم.

وی در پایان این گفتگو افزود: البته من قبلاً فیلم «رضا» را از کارگردان دیده بودم و از آنجا که معتقد بودم در آن فیلم رگه هایی از سینمای آرتیستیک وجود داشت به او اعتماد کردم و «چرا گریه نمی کنی؟» را تولید کردم و امیدوارم این فیلم با استقبال خوب مردم و منتقدان محترم روبرو شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.