یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

آیین تکریم و معارفه «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» برگزار شد؛

اسماعیلی: سال ها بود توقع اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه راهبری حقیقی فرهنگی باشد مطرح می شد اما امکان آن فراهم‌ نشد!

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به تناسب کاری که در حوزه علم و دانش انجام شده، اتفاق این‌چنینی در حوزه فرهنگ رخ نداده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی که امروز ۹ بهمن ماه سخن می‌گفت، ادامه داد: توقع این بود که در دوره تحولی جدید شخصیتی بر مسند دبیری باشد که گرایش بیشتری به این حوزه داشته باشد و دلیل انتخاب حجت الاسلام خسرو پناه این است که صاحب نظر در حوزه فرهنگی کشور است.

او در ادامه ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام عاملی گفت: سال ها بود توقع اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه راهبری حقیقی فرهنگی باشد مطرح می شد اما امکان آن فراهم‌ نشد تا اینکه به اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش همگان این مسیر فراهم شد.

وی با با اینکه حجت الاسلام عاملی این بستر را در دوران مسئولیت خود فراهم کرد، به شخصیت حجت الاسلام خسروپناه اشاره کرد و گفت: در این دوره این امید می‌رود که تحول مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سرانجام برسد.

اسماعیلی ادامه داد: این نگاه انسجام‌ بخش در حوزه فرهنگی برآمده از اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران ریاست جمهوری ایشان بوده است که ایشان به نیکی واقف بودند که حرکت علمی وقتی به سرانجام می رسد که با اجماع نخبگی و نظر همراه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاهی انسجام ساز برای برداشتن گام های بلند در حوزه علم و فرهنگ است. ۴۰ سال فعالیت این شورا نشان‌ می دهد که جایگاه کشور در حوزه علم و دانش بلند است. جایگاه کشور در حوزه‌های مختلف علمی نشان می دهد که جمهوری اسلامی به برکت انقلاب به جایگاه والایی رسیده است.

وی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت یکی از کارهای مهم بر زمین‌ مانده شورا، فعالیت توسعه ای در حوزه فرهنگ عمومی بود. جمع بندی ها نشان داد که به تناسب کاری که در حوزه علم و دانش انجام شده، اتفاق این‌چنینی در حوزه فرهنگ رخ نداده است.

اسماعیلی بیان کرد: اما توقع این بود که در دوره تحولی جدید شخصیتی بر مسند دبیری باشد که گرایش بیشتری به این حوزه داشته باشد و دلیل انتخاب حجت الاسلام خسرو پناه این است که صاحب نظر در حوزه فرهنگی کشور است که ما را امیدوار می‌کند تا دبیر شورای عالی در جایگاه انسجام سازی در این حوزه موفق باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ به عنوان مسئولیت چند شورای اقماری شواری عالی تلقی می کنیم که این‌اتفاق می تواند این حوزه ها را قوام بخشیده و به حرکت فرهنگی و توسعه فرهنگی کشور دوام بیشتری بدهد. ان شا الله در کنار حجت الاسلام خسروپناه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز محوریت شورای عالی را برای حرکت رو به رشد کشور در عرصه فرهنگی نیاز داریم، گفت: امروز تفاوت نگاه های گذشته وجود ندارد و همه ما در کنار هم‌ برای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده هستیم.

اسماعیلی افزود: همکاران ما در همه بخش های دولت اعلام آمادگی کامل برای همکاری با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص دبیر دارند که بتوانیم این‌گام های مانده را به زودی برداریم و انقلاب اسلامی‌ که‌ انقلابی با خاستگاه اصیل فرهنگی بوده به تحولات مدنظر دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.