پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

تهیه کننده سینما عنوان کرد؛

از لزوم تولید آثار امیدآفرین تا عدم اغراق برای پرداختن به زندگی شهدا/ عظیمی میرآبادی: «های پاور» از منظر فنی و نحوه روایت برای عموم مردم جذابیت خواهد داشت

مهدی عظیمی میرآبادی در چهارمین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده فیلم سینمایی «های پاور» که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: «های پاور» از منظر فنی و نحوه روایت برای عموم مردم جذابیت خواهد داشت؛ این فیلم یکی از اتفاقات بزرگ دوران هشت سال دفاع مقدس را به تصویر کشیده، اتفاقی که نبوغ و خلاقیت شهید ستاری را نشان می دهد و ان شاالله با استقبال مردم شهیدپرور ایران اسلامی روبرو خواهد شد.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت آقا بارها در فرمایشات خود تأکید داشتند که امیدآفرینی باید سرلوحه همه کارها باشد؛ ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که امیدآفرینی را در تولید کالاهای فرهنگی و هنری نیز شاهد باشیم و خوشبختانه «های پاور» اثری امیدبخش است.

وی ادامه داد: تولید این قبیل آثار به ویژه برای نسل جوان مهم است چرا که آن ها باید بدانند که دستاوردهای کشور به سادگی به دست نیامده و آن ها باید امروز و در آینده از سرمایه ها و دستاوردهای کشور حفظ و حراست کنند. دفاع مقدس خود به خود پدیده ای امیدآفرین است، مقوله دفاع از حرم و مبارزه با داعش امیدآفرین است، رسیدن شهدا به لقاالله امیدآفرین است، پرداختن به ویژگی های خاص برخی افراد امیدآفرین است.

عظیمی میرآبادی سپس با اشاره به ویژگی های خاص شهید ستاری که بخشی از آن در «های پاور» به تصویر کشیده شدت اظهار داشت: بر اساس شنیده ها به ایشان لقب امیرکبیر ارتش جمهوری اسلامی ایران را داده بودند؛ شهید ستاری آنقدر نوآوری های راهگشا و کلیدی داشتند که باعث شده جان مردم حفظ و دشمن منکوب شود.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوأل که آثاری مانند «های پاور» که بخشی از زندگی شهدا را به تصویر می کشند چقدر باید به اصل زندگی شهدا وفادار باشند تا خدای ناکرده این آثار با تحریف روبرو نشود متذکر شد: قطعا باید به اصل زندگی و وقایع وفادار بود؛ دراماتیزه کردن آثار قطعا نباید اصل ماجرا را به انحراف بکشاند و یا مغایرتی با واقعه اصلی داشته باشد.

وی تأکید کرد: اگر بخشی از زندگی یک شهید سفید مانده و در مورد آن اطلاعاتی در دسترس نیست نویسنده می‌تواند بر اساس خلاقیت خود نکاتی را در مورد آن بنویسد اما همین بخش هم باید با کلیت زندگی شهید همسو باشد. یک نکته که بسیار حائز اهمیت است اینکه شهدا از بدنه مردم و از جنس مردم بودند در همین شهر و روستا که ما زندگی می کنیم زیست می کردند پس نباید هیچ تصویر غلوآمیز و اغراق شده ای از آن ها نمایش داده شود.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه تفاوت شهدا با ما در این بود که آن ها چیزهایی را فهمیدند که ما نفهمیدیم و چیزهایی را دیدند که ما ندیدیم خاطرنشان کرد: شهدا انسان هایی زمینی بودند که فرشته آسمانی شدند اما ما همچنان در خاک این دنیای فانی گیر کرده ایم! شهدا زندگی طبیعی خود را داشتند و در نهایت چون توانستند خود را از دنیای فانی جدا کنند برنده میدان شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.