یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

کارگردان فیلم سینمایی «یادگار جنوب»:

از فیلم «۲۱ گرم» ایناریتو الهام نگرفته‌ایم/اگر شباهتی در قسمتی از داستان وجود دارد، کاملا تصادفی است!

فیلم سینمایی یادگار جنوب

سینماپرس: پدرام پورامیری، کارگردان فیلم سینمایی یادگار جنوب گفت که از فیلم سینمایی ۲۱ گرم الهام نگرفته و اگر تشابه در قسمتی از روایت وجود دارد کاملا تصادفی بوده بلکه تلاش کرده اثری منحصربفرد ساخته شود.

به گزارش سینماپرس، پدرام پورامیری، کارگردان فیلم سینمایی «یادگار جنوب» در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا فیلم به موقعیت خاصی از کشور تعلق دارد و چرا جنوب را برای روایت این قصه انتخاب کرده، گفت: فیلم در مناطق مختلفی از زیست بوم کشور تصویربرداری شده که از جمله آنها گرمسار، تهران و جنوب کشور است. درباره انتخاب جنوب کشور باید بگویم که فیلم با هدف خاصی در فضای جنوب کشور تصویربرداری نشده و روایت پیرامون کاراکترها شکل گرفته است.

او افزود: ماهیت کاراکترها ایجاب می کرد که قسمتی از فیلم در جنوب کشور روایت و فیلمبرداری شود. درست است که فیلم حال و هوای جنوب را دارد اما بیشتر قسمت‌ها در تهران فیلمبرداری شده و علت حضور در جنوب کشور نیز، کنش شخصیت‌های قصه است که باید در آن بستر روایت می‌شد.

پورامیری ادامه داد: شخصیت‌های قصه ویژگی منحصربفردی دارند و با خود داشته‌هایی دارند که برای نمایش این داشته‌ها باید در کنار دریا و در جنوب حضور پیدا می‌کردیم و دقیقا به همین علت است که اسم فیلم «یادگار جنوب» تعیین شده است. کاراکترها هر کدام به تنهایی گذشته‌ای دارند و این گذشته آن‌ها را رها نمی‌کند که این گذشته بواسطه قصه در جنوب کشور رقم خورده است.

کارگردان فیلم «یادگار جنوب» خاطرنشان کرد: جنس اتفاقات رخ داده در روایت به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم برای مثال فیلم را در شمال کشور روایت کنیم. روایت اگر در نقطه‌ای غیر از جنوب به تصویر کشیده می‌شد، منطق داستان با مشکل مواجه می‌شد.

پورامیری در پاسخ به این سوال که آیا فیلم «یادگار جنوب» از فیلم «۲۱ گرم» ایناریتو الهام گرفته است، اذعان کرد: نه ما از آثار ایناریتو الهام نگرفته‌ایم و اگر شباهتی در قسمتی از داستان وجود دارد، کاملا تصادفی است و ما از سایر آثار سینمایی برداشتی نداشته‌ایم و تلاش شده تا اثری منحصربفرد در مقابل دیدگان مخاطبین قرار گیرد.

وی در خصوص منطق عشق جنون آمیز در روایت خود گفت: فیلم روایت یک عشق است و این عشق تلاش شده با فضای احساسی، اخلاقی و عارفانه از فضای جنون‌آمیز دور باشد و اینگونه نیست که عشق در این فیلم به سمت و سویی غیرمنطقی برود بلکه جنبه‌های انسانی پیدا می‌کند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: بعد از ساخت فیلم اولمان در مصاحبه‌ای گفته بودیم که فیلم بعدی‌ ما روایتگر یک عاشقانه جنون‌آمیز است و از همان زمان ساخت این فیلم را که زحمات زیادی برای آن کشیده شده در نظر داشتیم و امیدوارم در ساخت این اثر موفق عمل کرده باشیم. در این فیلم سعی کردیم نشانه‌گذاری‌هایی داشته باشیم که پیشنهاد می‌کنم مخاطبان دوباره آن را ببینند و قول می‌دهم به نکات دیگری پی خواهند برد که برایشان جذاب خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.