یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

ادعای جالب «جایزه هنری گوهرشاد»؛

«سرهنگ ثریا» و خلق شخصیت مادری پیشرو، مبارز و خستگی ناپذیر در حفظ کیان خانواده!؟

فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا»

سینماپرس:جایزه هنری گوهرشاد که در اختتامیه فیلم فجر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم «سرهنگ ثریا» اهدا شد، بیانیه‌ای را در همین زمینه منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، اگر چه بخشی از جداشدگان «سازمان مجاهدین خلق» و همچنین خانواده ایشان به ماهیت پوشالی و جنایت‌کار این گروهک ترورریستی پی‌برده و از عملکرد گذشته خود پشیمان قلبی هستند و در صدد جبران برآمده‌اند. اما این ندانم کاری محض است که بخواهیم چشمان خود را بر روی عملکرد طیف گسترده‌ای از به ظاهر توابین و یا خانواده‌های همچنان چشم انتظار و در حال مراوده با این فرقه ببندیم و یا نقش موثر و حمایتی جمعی از خانواده‌های منافق را حتی در داخل کشور با تصویرسازی از امثال «سرهنگ ثریا» نادیده بگیریم.

ندانم کاری ویژهای که حالا از مصداقی جالب در بیانیه جایزه هنری گوهرشاد برخوردار شده است. بیانیه‌ای که در آن آمده است: در نگاه تمدنی انقلاب اسلامی، هنر و سینما نقش مهمی در حرکت شوق انگیز ملت ایران به سمت تمدن پیشرفته اسلامی بازی می کند.

در این میان بازنمایی درست از جایگاه، رسالت و مسایل زنان و مادران این مرز و بوم نقشی اساسی در ساخت و گسترش فرهنگ و تمدن نوین ایرانی اسلامی خواهد داشت.

در همین راستا، جایزه هنری گوهرشاد به دنبال هویت بخشی به بانوان عفیفه ایرانی اسلامی در عرصه های مختلف هنری است؛ بانوانی که با متانت و نجابت خود، در مسیر پیشرفت ایران اسلامی نقشی پیشرو دارند و الهام بخش اعتلای منزلت زنان در عرصه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند.

جایزه هنری گوهرشاد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به پاس قدردانی از زحمات بانوی موفق و هنرمند ایرانی تعلق می گیرد به لیلی عاج، برای نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» و خلق شخصیت مادری پیشرو، مبارز و خستگی ناپذیر در حفظ کیان خانواده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.