جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

«وزیر ارشاد» به تماشای اجرای «ارکستر موسیقی ملی» در نخستین روز «سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر» نشست؛

اسماعیلی: این دوره یکی از دوره‌های خوب جشنواره موسیقی فجر است/یکی از ویژگی‌های جالب این دوره حضور معنادار مردم و هنرمندان است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ضمن تماشای اجرای ارکستر موسیقی ملی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز جمعه بیست و هشتم بهمن ماه با حضور در تالار وحدت به تماشای اولین کنسرت سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر که به اجرای ارکستر موسیقی ملی اختصاص یافته بود، نشست.

وی پس از این اجرا در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال پرشور مخاطبان توضیح داد: به لطف خداوند این دوره از جشنواره یکی از دوره‌های خوب جشنواره موسیقی فجر است که در اولین روز از برگزاری با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. به اعتقاد من یکی از ویژگی‌های جالب توجه این دوره از جشنواره حضور معنادار مردم و هنرمندان است که از همه آنها تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ، مدیرکل دفتر موسیقی و دبیر جشنواره بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که تلاش داریم در این دوره از جشنواره روی آن تمرکز داشته باشیم گسترش فعالیت‌های موسیقی در حوزه کاری وزارت فرهنگ است. این در حالی است که خوشبختانه کشور ما یکی از مهم‌ترین و متنوع‌ترین کشورها در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی نواحی است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. حتی اخیراً که بنده سفری به ترکمنستان داشتم آنجا به وضوح مشاهده کردم که موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی ایران تا چه حد زیادی دربرگیرنده استقبال مردم است و می‌تواند بسیار بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما در سال آینده حمایت از جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای است که در این زمینه برنامه‌هایی متنوعی هم داریم. از سوی دیگر طی هفته‌های اخیر شاهد گسترش چرخه فعالیت کنسرت‌ها و اجراهای زنده هستیم که این نشان دهنده همت دولت برای برنامه‌ریزی در حوزه موسیقی است که برگزاری جشنواره موسیقی فجر در ۱۴ استان کشور نمود عینی تلاشی است که امیدوارم در آینده دستاوردهای موثری هم داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نحوه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در سال آینده که طی هفته‌های اخیر پیرامون آن حرف و حدیث‌هایی مطرح شده است هم توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته قرار است جشنواره‌های موسیقی به ویژه جشنواره موسیقی نواحی در پنج منطقه کشور برگزار شود که طبیعتاً کرمان و گرگان نیز جزوی از آنها هستند. ما تصمیم داریم حصار را از جشنواره‌های موسیقی نواحی برداریم و آن را به سراسر کشور تعمیم دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تاکید روی موسیقی انقلاب خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که به واسطه همکاری ستاد جشنواره صورت گرفته مراسم قدردانی از هنرمندان موسیقی انقلاب را در روزهای مختلف جشنواره تدارک دیده‌ایم. این در حالی است که یکی از سیاست‌های جدی معاونت امور هنری تعامل با کانون‌های مساجد در حوزه‌های مرتبط با موسیقی انقلاب است که در آینده پیرامون آن اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.