یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

چشم انداز سینما در سال جدید/۶

سمواتی: خودی و غیرخودی کردن در سینما باعث شده سینما برای عده‌ای بهشت و برای عده‌ای جهنم باشد/ دولت باید از همه سینماگران حمایت کند

چشم انداز سینما در سال جدید-امیر سمواتی

سینماپرس: امیر سمواتی تهیه کننده سینما در خصوص چشم انداز سینما در سال ۱۴۰۲ گفت: خودی و غیرخودی کردن در سینما باعث شده سینما برای عده ای بهشت و برای عده کثیری جهنم باشد؛ کسانی که دست به دهان هستند و کاری ندارند و شرایط تولید برایشان فراهم نیست سینما برایشان به مثابه جهنم شده و دیگرانی که معضل معاش ندارند و امکان کار برایشان همواره فراهم است سینما برایشان به مثابه بهشت شده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «دربند» و «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنر وقتی جایگاه دارد که امنیت در آن وجود داشته باشد؛ وقتی شرایط اجتماعی به هم می ریزد اولین بخشی که ضرر می کند حوزه فرهنگ و هنر است. بنده فکر می کنم حالا که برای سینما بحران به وجود آمده نیاز است که تلویزیون به عنوان یک رسانه پر مخاطب به کمک سینما بیاید و در این مسیر که ناامیدی موج می زند کمی امید تزریق کند.

وی ادامه داد: ما امروزه با بحران جدی در سینما روبرو هستیم؛ هزینه تولید در سینما بسیار گزاف شده و معیشت سینماگران با معضلات بسیار جدی روبرو است به نحوی که برخی از سینماگران حتی توان تأمین معاش روزانه شان را ندارند. مدیران سینمایی باید هرچه سریع تر شرایطی را ایجاد کنند که هنرمندان بتوانند کار کنند؛ آن ها باید تدبیر ویژه ای در این راستا داشته باشند در غیر این صورت بحران در سینما فزونی خواهد یافت.

سمواتی سپس با بیان اینکه متأسفانه شرایط در سینما به گونه ای شده که بدون سوبسیدهای دولتی و وام های دولتی ساخت فیلم عملی نیست اظهار داشت: آنچه در حال رخ دادن است اینکه بخش دولتی کار می کند و بخش خصوصی کاملا بیکار شده است و این مسأله شرایط خوبی را ایجاد نمی کند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: دولت باید از همه سینماگران حمایت کند نه یک قشر خاص! دولت باید در کوتاه مدت به کمک هنرمندان بیاید و آن ها را حمایت کند؛ امروزه به غیر از حمایت دولتی از سینماگران هیچ اتفاق دیگری نمی تواند اوضاع سینما را ساماندهی کند. دولت باید دست هنرمندان را بگیرد و با تزریق بودجه معضلات بیکاری و معیشتی شان را برطرف کند در غیر این صورت اوضاع سینما در سال ۱۴۰۲ قطعا بدتر نیز خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.