دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو/۴

توحیدپرست: مدیران سینمایی تدبیری برای رفع معضلات معیشتی ما ندارند/ برای برخی رسانه ها که مجیزگوی مدیران شده اند متأسفم!

مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو-داود توحیدپرست

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما در خصوص مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: گویا مدیران سینمایی در خواب زمستانی هستند و تدبیری برای رفع معضلات معیشتی ما ندارند و این در حالی است که اهالی سینما در اوج گرفتاری و گرسنگی به سر می برند! پرسش اینجا است که نقش وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، مدیران خانه سینما و مسئولان صندوق اعتباری هنر برای رفع مشکلات مالی و معیشتی ناشی از بیکاری سینماگران چیست؟ چرا آن ها کمترین تدبیری را اندیشه نمی کنند تا حداقل بخشی از مشکلات اقتصادی سینماگران برطرف شود؟

کارگردان فیلم های سینمایی «معصوم» و «نامزد آمریکایی من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این بی توجهی مدیران به سینماگران در حالی است که توصیه صریح خداوند متعال در قرآن کریم سمیع بودن و بصیر بودن است. خداوند ما را توصیه می کند به گسترش هر نوع خوبی و زیبایی و مبارزه با هر نوع زشتی و پلیدی! بی تردید در رأس همه زشتی ها فقر است که مسأله ای خانمان برانداز است.

این کارگردان سینما یادآور شد: در اینجا باید یادی کنم از دولت نهم و دهم که در زمان او به مناسبت های مختلف بسته های حمایتی به هنرمندان تعلق می گرفت! حقیقتا امروز باید از ایشان و مسئولان سینمایی آن دوران تشکر کرد که اینطور به فکر هنرمندان بودند.

توحیدپرست سپس با بیان اینکه فقر و بدبختی و گرسنگی و تضاد طبقاتی و انواع مصائب و پلیدی ها و زشتی ها باید از بین بروند اظهار داشت: این نمی شود که ما در سینما مرتب از انسان های خوب و عدالت طلب و مبارز و آزادی خواه و با اخلاق حرف بزنیم و فیلم بسازیم اما برعکس این مفاهیم در جامعه سینمایی دیده شود. تردید نکنید که مردم متوجه این اتفاق می شوند و فیلم ها را باور نخواهند کرد و این آثار به ضد خودشان بدل می شوند.

این سینماگر در پایان این گفتگو با انتقاد شدید از برخی شبه رسانه ها که به ویژه در فضای مجازی به تملق گویی و مجیزگویی از مدیران سینمایی می پردازند تصریح کرد: برای برخی رسانه ها که مجیزگوی مدیران شده اند متأسفم! من نمی دانم این افراد خبرنگار هستند یا خبر نهار؟! چطور مشکلات عمده سینما و سینماگران را نمی بینند و چشم خود را روی حقایق بسته اند و مشغول مشت و مال دادن جوارح مدیران هستند؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.