یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون/۵

همراه: شهدا قهرمانان ملی ما هستند و ما موظفیم به صورت پررنگ در سینما و تلویزیون به قهرمانان مان بپردازیم/ نسل جوان باید از آرمان های شهدا آگاه شوند

اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون-ابوالفضل همراه

سینماپرس: ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون گفت: شهدا قهرمانان ملی ما هستند و ما موظفیم به صورت پررنگ در سینما و تلویزیون به قهرمانان مان بپردازیم تا نوجوانان و جوانان با تفکر، آرمان ها و اهداف والای این عزیزان آشنا شوند و بتوانند از آن ها برای پیشرفت و اعتلای کشور الگوبرداری کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شهدا با کشته شدگان در جنگ های دنیا تفاوت بسیار دارند. شهید به خاطر آرمان و هدف مقدسی وارد مقابله می شود و به خاطر دفاع و صیانت از ارزش ها در راه خدا کشته می شود. ممکن است تعریف آن در بخش های مختلف دنیا تفاوت داشته باشد اما مهمترین نکته و مسأله اینجا است که این ها مهمترین قهرمانان ما هستند.

وی با بیان اینکه ما باید قهرمانان خود را پررنگ کنیم متذکر شد: بخشی از قهرمانان ما مشاهیر و مفاخر علمی و... کشورمان هستند اما بخش مهمی از آن ها شهدا و رزمندگان و ایثارگران هستند که ایثار کردند و از جان خود گذشتند تا مام وطن حفظ شود.

همراه تأکید کرد: بهترین ظرفیت و منبعی که نسل های آتی می تواند از آن ها الگوبرداری کند شهدا هستند. ما به فراخوار تغییر رویه ها بعد از انقلاب اسلامی توانستیم بخشی از قهرمانان مان را معرفی کنیم اما متأسفانه کوتاهی های بسیاری در این حوزه شده و آنچنان که باید نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: چنانچه بتوانیم به صورت جذاب و هنرمندانه به زندگی و انگیزه و نحوه شهادت این ها اشاره کنیم چه در آثار فرهنگی و هنری بالطبع مخاطبان بهتر می توانند با آن ها آشنا شوند. همانطور که رهبران ما بارها عنوان کردند هر حرکت برای ماندگاری باید با هنر آمیخته شود.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: نسل جوان باید از آرمان های شهدا آگاه شوند؛ این وظیفه مدیران فرهنگی و هنری است که تمام توان خود را به کار گرفته و تلاش کنند تا آثار درخشان بیشتری در رابطه با این بزرگان ساخته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.