یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

ادعای جالب تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰»؛

اصغری: فرماندهان نظامی گفتند بهترین نکاتی که به عنوان ایثار و مقاومت مد نظر ما بود در «شماره ۱۰» به تصویر کشیده شده است!

فیلم سینمایی «شماره ۱۰»

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۰» گفت: از همان اول دنبال این بودیم که فیلم متفاوتی بسازیم و یکی از تفاوت‌ها این بود بازیگرانی انتخاب شوند که تماشاچی تصورش را هم نکرده باشد و به همین دلیل سراغ مجید صالحی رفتیم و این فیلم، مجید صالحی را به یک قهرمان دفاع مقدس تبدیل کرد.

به گزارش سینماپرس، شماره ۱۰ به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد محصول سال ۱۴۰۱ است. این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت و با ۱۰ نامزدی توانست در چهار رشته بهترین نقش اول مرد(مجید صالحی)، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

مجید صالحی، سیامک صفری، بهرنگ علوی، حسام منظور، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و امیر امیری از جمله بازیگران فیلم سینمایی شماره ۱۰ هستند.

این فیلم در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت که به دبیری جلال غفاری قدیر از ۱۲ تا ۱۷ اسفند برگزار شد، نیز حضور داشت.

ابراهیم اصغری در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: هم فیلم و هم زحمات مجید صالحی این کار را کرد.

وی درباره نقش‌آفرینی مجید صالحی و این که آیا فیلم توانست از این بازیگر قهرمان سینمای دفاع مقدس بسازد، گفت: این بستگی به تلاش بعدی مجید صالحی خواهد داشت اما به نظرم در این فیلم هم مخاطب و هم کارشناسان به خوبی با او ارتباط برقرار کرده و او را پذیرفته‌اند.

مجید صالحی رقیب خیلی جدی نداشت

اصغری گفت: مجید صالحی رقیب خیلی جدی نداشت و از همان اول دنبال این بودیم که فیلم متفاوتی بسازیم و یکی از تفاوت‌ها این بود بازیگرانی انتخاب شوند که تماشاچی تصورش را هم نکرده باشد و به همین دلیل سراغ مجید صالحی رفتیم.

اکثر اتفاق‌هایی که در این فیلم می‌افتد بر اساس مستنداتی است که از زبان تعداد زیادی از اسرای مختلف روایت شده است

تهیه‌کننده شماره ۱۰ گفت: تقریبا اکثر اتفاق‌هایی که در این فیلم می‌افتد بر اساس مستنداتی است که از زبان تعداد زیادی از اسرای مختلف روایت شده که این مستندات در قصه‌ای دراماتیک تجمیع و فیلم شماره ۱۰ ساخته شده است. از کتاب‌هایی که راجع به اسرا نوشته شده هم برای ساخت فیلم برداشت شده است.

وی با بیان این که به فیلم خودم از ۵ نمره چهار می‌دهم، گفت: اولین ویژگی که فیلم دارد این است که با مخاطب خوب ارتباط برقرار می‌کند و دومین ویژگی آن این است که یک بخشی از تاریخ ناگفته سینمای دفاع مقدس را روایت می‌کند و این که اجزای مختلف از بازیگرها تا قصه، صحنه، گریم و همه عناصر کار خود را به خوبی انجام دادند.

بچه‌ها نمره خوبی گرفتند

اصغری گفت: در جشنواره فیلم فجر، این فیلم در ۱۱ رشته کاندید شد. این قطعا بدان معناست که بچه‌ها نمره خوبی گرفتند و از روزهای اولی که شماره ۱۰ ساخته می‌شد بارها به حمید زرگرنژاد گفتم که این فیلم یکی از سه چهار فیلم خوب امسال در حد بضاعت سینمای ایران خواهد بود.

در دیدارهای جداگانه‌ای که با فرماندهان ارتش و سپاه داشتم همگی متفق‌القول بودند و بدون تعارف گله داشتند که چرا این فیلم بهترین فیلم جشنواره فجر نشد

وی افزود: این را که فیلم چقدر در ارایه یک اثر مقاومتی موفق بوده باید از فرماندهان نظامی کشور بپرسید. افسوس خوردم و در دیدارهای جداگانه‌ای که با فرماندهان ارتش و سپاه داشتم همگی متفق‌القول بودند و بدون تعارف گله داشتند که چرا این فیلم بهترین فیلم جشنواره فجر نشد. فرماندهان نظامی گفتند بهترین نکاتی که به عنوان ایثار و مقاومت مد نظر ما بود در شماره ۱۰ به تصویر کشیده شده است.

اصغری افزود: به گفته اینها مخاطب عام سینما را می‌بیند اما کسانی که جنگ را به خوبی درک کرده‌اند احساس می‌کنند که رزمنده ایرانی برای نسل جدید باید به خوبی به تصویر کشیده شود و احساس می‌شود در این فیلم چنین اتفاقی افتاده است.

وی همچنین درباره تعامل تیم‌های تولید و کارگردانی گفت: بدون اغراق همکاری این دو خیلی خوب بود. مهمترین چیزی که بابت تولید فیلم سرم را بالا می گیرم این است که با فیلم‌هایی رقابت کرد که چندین برابر هزینه ساخت آن برایشان هزینه شده بود و حداقل تا ۱۰ برابر زمان برای کارهایشان گذاشته بودند.

اصغری خاطرنشان کرد: با همراهی تیم‌های تولید و کارگردانی از صفر تا ۱۰۰ کار و در پاییز و زمستان، شماره ۱۰ در صد روز ساخته شد و کسانی که این کاره‌اند می‌دانند که کار شاهکاری است و ایرادی به کار نمی‌گیرم. وی افزود: به لحاظ محتوا و قصه فیلم هم دیگران باید نظر بدهند اما به نظرم دوستانم کارشان را به خوبی انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.