سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

به دلیل فقر منابع و نرسیدن بودجه طی سه سال گذشته ما سنجشی در حوزه مصرف کتاب و سرانه مطالعه نداشتیم

شورای کتاب کودک

سینماپرس: دبیر شورای فرهنگ عمومی از توقف سه ساله طرح سنجش سرانه مطالعه به دلیل کمبود بودجه ابراز نگرانی کرد و از اجرای طرح جدید در این زمینه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به مصوبه پیشین این شورا در خصوص نهضت مطالعه مفید از عدم اجرای سنجش و شاخص فرهنگی در 3 سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی ابراز نگرانی کرد و گفت: به دلیل فقر منابع و نرسیدن بودجه طی سه سال گذشته،‌ ما سنجشی در حوزه مصرف کتاب و سرانه مطالعه نداشتیم، کلیت مباحث گذران وقت در مراکز آماری کشور ارزیابی شده است،‌ اما برای فهم سرانه مطالعه و سنجش علایق و نیاز سنجی نیازمند پژوهش‌های متمرکز هستیم.

وی با اشاره به طرح پیش روی شورای فرهنگ عمومی در این زمینه گفت: قصد داریم از امسال به طور مشخص در جامعه آماری مخاطبان نمایشگاه کتاب با محوریت ستاد برگزاری و وزارت ارشاد پژوهش دقیقی را در خصوص کتابخوانی و سرانه مطالعه انجام دهیم که قابل مقایسه باشد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل نارسایی‌های بودجه در کشور متاسفانه پژوهش و سنجش دقیقی انجام نشده است، دفتر طرح‌های ملی علی‌رغم سابقه و مسئولیت بزرگی که دارد، در سال 1400 و 1401 نتوانسته‌ به وظیفه خود در این مزینه عمل کند و ما در شورای فرهنگ عمومی نسبت به این موضوع نگران و منتقد هستیم،‌ امسال وعده‌هایی برای تامین بودجه از سوی مسئولان مختلف داده شده و قرار است مشکلاتی که در ساختار برنامه‌ریزی پژوهشی در کشور وجود دارد، برطرف شود. امیدواریم با مدیریت سازمان برنامه و نگاه مثبت سازمان برنامه این موضوع حل شود و اصلی‌ترین رصد خانه فرهنگ وهنر در کشورمان را بیش از این معطل نماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.