سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

نمودی دیگر از تداوم معضل «مدیران چند شغله» در دولت سیزدهم؛

«مدیرعامل انجمن سینمای جوانان» به همراه «معاون مطبوعاتی» نمایندگان «وزارت ارشاد» در «ساترا» شدند!

شما سینما را مدیریت می کنید یا سینما شما را؟!؛ انتظامی

سینماپرس: دومین جلسه شورای صدور مجوز تولید ساترا در سال ۱۴۰۲ با حضور اعضای حقیقی و حقوقی و همچنین نمایندگان وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای دومین جلسه شورای صدور مجوز تولید ساترا در سال جاری، دبیر شورای تخصصی شورای صدور مجوز تولید ساترا، ضمن خوشامدگویی به نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد، با تشریح روند اجرایی شورا اعلام کرد بررسی طرح‌ها و فیلمنامه‌ها از طریق درگاه ملی صدور مجوزها توسط تهیه‌کنندگان، نویسندگان و یا مدیران رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ثبت می‌شود و پس از ارزیابی و تطبیق مدارک و مستندات، برای بررسی اعضای شورا ارسال می‌شود و پس از بررسی طرح‌ها و فیلمنامه‌ها اگر نیازی به گفت‌وگو با عوامل تولید باشد، نمایندگان شورا با تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده جلسات تخصصی را برگزار می‌کنند.

در ادامه جلسه، ۶ طرح سریال تلویزیونی و یک فیلمنامه ثبت شده یکی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

شورای صدور مجوز تولید و شورای صدور مجوز انتشار ساترا دو شورای راهبردی و تخصصی ساترا برای راهبری تولیدات بومی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر است و برای تسهیل‌گری صدور مجوز تولید و انتشار به صورت منظم و هفتگی در ساترا تشکیل جلسه می‌دهد. اعضای شوراهای مذکور توسط ریاست صداوسیما منصوب می‌شوند و برای هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه در روند تولید و نظارت تولیدات بومی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اواخر سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوراهای تخصصی صدور مجوز تولید و انتشار ساترا حضور خواهند یافت. فرشاد مهدی‌پور و مهدی آذرپندار نمایندگان معرفی شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در شورای صدور مجوز تولید ساترا بودند که در دومین جلسه صدور مجوز تولید ساترا در سال ۱۴۰۲ حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.