دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

بهروز رضوی:

«رادیو» رسانه یگانه‌ای است/رسانه‌ای نجیب و بی‌آزار است

بهروز رضوی

سینماپرس: بهروز رضوی همزمان با روز ملی رادیو درباره ی جایگاه فعلی این رسانه شنیداری و میزان مخاطبانش معتقد است: خوب است که مدیران رادیو برای حفظ مخاطبانشان وسعت دید داشته باشند و فقط به همین امروز و فردای رادیو اکتفا نکنند. آینده نگری داشته باشند و بتوانند برنامه‌های رادیو را برای سال‌های آینده تجهیز کنند و شنوندگان رادیو را به این ترتیب به جلو برانند و پل دهند و باعث تعالی شنوندگان رادیو هم بشوند.

به گزارش سینماپرس، بهروز رضوی- از گویندگان قدیمی رادیو در گفت‌وگویی با ایسنا، پس از گذشت سالها فعالیت مستمر در این رسانه خاستگاهش را همچنان رادیو می‌داند و معتقد است: شروع کار من در رادیو بوده و طبیعتا علاقه‌مندی و باورهای زیادی به رادیو دارم. رادیو با صمیمیت خود و ایجاد ارتباط اش با مخاطبان می‌تواند بسیاری از مسائل اجتماعی را مطرح و حل کند. اما خوب است که مدیران رادیو برای حفظ مخاطبان وسعت دید داشته باشند و فقط به همین امروز و فردای رادیو اکتفا نکنند. آینده نگری داشته باشند و بتوانند برنامه‌های رادیو را برای سال‌های آینده تجهیز کنند و شنوندگان رادیو را به این ترتیب به جلو برانند و پل دهند و باعث تعالی شنوندگان رادیو هم بشوند.

رادیو فقط گوینده نیست

گوینده «کتاب شب» رادیو با اعتقاد براینکه رادیو رسانه‌ای نجیب و بی‌آزار است، ادامه داد: از آنجا که رادیو با مخاطبان صمیمی است و مخاطبان بدون واسطه با رادیو در ارتباط اند. رادیو فقط گوینده نیست. ارتباط بین گوینده و شنونده هم هست.

این گوینده قدیمی رادیو درباره جایگاه فعلی رادیو با وجود پدید آمدن رسانه‌های بسیارِ دیگر معتقد است: رادیو رسانه یگانه‌ای است و به دلیل سهل الوصول بودنش و در دسترس بودنش با دیگر رسانه‌ها فرق بسیاری دارد و البته مزایا و برتری‌های بسیاری هم دارد. به همین دلیل نفوذ و تاثیرش هم بیشتر است. طبیعتا در صول این سالها پیشترفت‌هایی داشته و البته بیشتر در زمینه ارتباط با شنوندگان بوده.

یادی از صدای های ماندگار

رضوی از صداهای ماندگاری یاد کرد که از سال‌های دور از رادیو شنیده شدند و یادآور شد: از سال‌های دور هنرمندانی در رادیو جود داشتند که ارتباط بسیاری با مخاطبان داشتند. از جمله زنده یاد رامین فرزاد که گوینده باسواد و مولف آثار زیادی در رادیو بود، همچنین مرحوم حیدر صارمی هنرمندی که برنامه به یادماندنی «جانی دالر» را برای را در رادیو به یادگار گذاشت. هنرمندانی که هنوز هم آثارشان در رادیو شنیدنی است و مخاطبان آثارشان را استقبال می‌کنند.

این گوینده پیشکسوت، برنامه «صبح جمعه» با شما را یکی از برنامه‌هایی عنوان کرد که از سالهای دور در رادیو مخاطبان بسیاری داشته و عنوان کرد: غالبا برنامه‌هایی که روزهای جمعه پخش می‌شدند و می‌شوند شنوندگان بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

بهروز رضوی در پایان درباره ی فعالیت این روزهای خود مطرح کرد: در حال اجرای برنامه «کتاب شب» در رادیو تهران هستم و همچنین مجموعه برنامه‌هایی در رادیو فرهنگ دارم که به زندگی بزرگان ادب و هنر ایران می‌پردازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.