چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

راضیه تجار:

«عباس براتی‌پور» با اینکه روحیه نظامی داشت فعالیت‌های فرهنگی می‌کرد/«انجمن قلم» می‌توانست بر او تکیه و اعتماد کند

عباس براتی پور

سینماپرس: عضو هیات مدیره انجمن قلم ایران با بیان اینکه براتی‌پور معلم و هم درگیر احساسات درونی بود، گفت: او گاهی عقلایی بود و جایی زبان شعر داشت؛ براتی‌پور این توانایی را داشت که این دو را با هم بیامیزد.

به گزارش سینماپرس، راضیه تجار درباره عباس براتی‌پور به ایرنا گفت: براتی‌پور استادی متعهد و صاحب استعداد بود، همچنین انسانی خالص و مخلص بود و آنچه از قلب و درونش می‌آمد بر زبانش جاری می‌کرد، وجود چنین افرادی در این گستره می‌تواند بسیار موثر باشد.

براتی‌پور با اینکه روحیه نظامی داشت، فعالیت‌های فرهنگی می‌کرد

عضو هیات مدیره انجمن قلم با بیان اینکه براتی‌پور شاعر و استاد خوبی بود، ادامه داد: یعنی براتی‌پور هم معلم و هم درگیر احساسات درونی بود، او گاهی عقلایی بود و جایی زبان شعر داشت. براتی‌پور این توانایی را داشت که این دو با هم بیامیزد و بتواند در طی سال‌های متمادی آنچه را که می‌دانند، خالص و مخلص به زبان جاری و تقدیم روح‌هایی کنند که مثل خودشان صاحب دانش و بینش هستند.

راضیه تجار

انجمن قلم می‌توانست بر براتی‌پور تکیه و اعتماد کند

تجار با اشاره به فعالیت براتی‌پور در هیات مدیره انجمن قلم ایران، توضیح داد: حدود ۲۳ سال دبیر انجمن قلم بودم و این روزها در هیات مدیره فعال هستم. براتی‌پور تا چهار سال پیش در هیات مدیره انجمن قلم بود و فردی بسیار منضبط، کاردان، بدون حاشیه و آرام بود. او فردی بود که با اینکه روحیه نظامی داشت، فعالیت‌های فرهنگی می‌کرد. گرچه ممکن است اینها پارادوکس به نظر برسد، انجمن قلم می‌توانست بر او تکیه و اعتماد کند.

انجمن قلم می‌توانست بر براتی‌پور تکیه و اعتماد کند

این منتقد ادبی با بیان اینکه گروهی از فعالان انجمن قلم ایران در اسفند به دیدار براتی‌پور رفته بودند، ادامه داد: در منزل براتی‌پور از او تجلیل کردیم، این اتفاق موجب شادی او شد زیرا چند سالی است که همسرشان را که رابطه عاشقانه‌ای با او داشتند از دست دادند. در این دیدار از همسرش و برایمان از نهج‌البلاغه امام علی (ع) می‌گفتند.

او ادامه داد: همچنین در روزهای سال نو با ایشان تماس گرفتم و او خوشحال بود که همراه فرزندانش به شمال سفر کرده بود، همیشه آرامش داشت.

استاد عباسعلی براتی‌پور، شاعر بلندآوازه انقلاب و دفاع مقدس اول اردیبهشت در ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.