یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

«امام خامنه‌ای» در بازدید از از سی و چهارمین «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» :

فرهنگ‌سازی کشور نیازمند «کتاب» است/به‌رغم گسترش «فضای مجازی» کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد

امام خامنه‌ای

سینماپرس: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

به گزارش سینماپرس، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بازدید ضمن گفتگو با ناشران و فعالان عرصه کتاب و قلم، در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

امام خامنه‌ای در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشتند: فرهنگ‌سازی کشور نیازمند کتاب است و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: خیلی خرسندم که این توفیق را پیدا کردم که امسال در این نمایشگاه شرکت کنم. این نمایشگاه، یعنی نمایشگاه کتاب که هر سال تشکیل می‌شود یک همایش عظیم مردمی است که جنبه غالب آن جنبه فرهنگ است و این مسئله خرسند کننده است.

ایشان همچنین افزودند: آنچه امسال در این نمایشگاه خرسند کننده بود این بود که اولاً جمعیت زیادی دیده می‌شود. هم در آمارهایی که به من دادند تعداد جمعیتی که این چند روز آمدند خیلی خوب بوده است و مقدار کتابی هم که خریداری شده خیلی خوب بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کار نشر کتاب بر خلاف وجود بعضی زمینه‌های نامساعد رو به پیشرفت است، بیان داشتند: زمینه‌های نامساعد عمدتاً مربوط به کمبود کاغذ و نامرغوب بودن کاغذ است. ‌

برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و بین‌المللی از سال ۱۳۶۶ در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای آغاز شده و پس از آن در اکثر سال‌های برگزاری، ایشان در نمایشگاه کتاب حضور یافته‌اند. بازدید رهبر انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، پس از سه سال و باتوجه به پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.