سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

برای پخش از قاب شبکه فراتر؛

کیفیت پخش سریال عقیم و الکن «مستوران» به ۴K-HDR ارتقاء پیدا کرد!

سریال «مستوران»

سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «مستوران» از ابتدای هفته آینده ساعت ۲۱:۰۰ از قاب شبکه فراتر پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، فصل اول سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی با اقتباس و تکیه بر ادبیات کهن و اساطیر ایرانی، مراحل آماده‌سازی با کیفیت ۴K-HDR را پشت سر گذاشته و از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

«مستوران» با ماجرای دزدیده شدن کودکی به اسم لطفعلی آغاز می شود. این دزدی مرموز در یکی از روزهایی که کاروان شادی به شهر رسیده توسط یکی از افراد قبیله ای به نام قبیله وحشیان انجام می شود. لطفعلی پسر لیث عطار و لطیفه خاتون است. پدر و مادر برای پیدا کردن فرزند با اتفاق های عجیبی روبرو می شوند. آنها به دنبال راهی هستند تا به هر قیمت کودکشان را بیابند، اما موانع زیادی بر سراهشان خواهد بود.

عطاپناهی تهیه کننده این مجموعه چندی پیش در رابطه با آماده شدن فصل دوم این مجموعه خبر داد که تا رمضان و نوروز ۱۴۰۲ به پخش خواهد رسید. او در همین زمینه به خبرنگار فارس گفت: بخشی از عوامل فصل دوم، همکاران ما در فصل اول هستند و متناسب با فیلم‌نامه بازیگران جدید، کاربلد و شناخته‌ شده‌ای به «مستوران» اضافه خواهد شد. تلاش ما این است که تولید به نحوی پیش رود تا سریال به پخش نوروز ۱۴۰۲ برسد. به عبارتی ما کار را تا پیش از نوروز تحویل خواهیم داد. فصل دوم را در فضایی متناسب با فضای نوروز و ماه مبارک رمضان پیش خواهیم برد؛ یعنی از نظر حال و هوای کار، اتمسفر فصل دوم با فصل اول از این جهت متفاوت است و به راحتی قابلیت پخش در ایام تعطیلات نوروز را خواهد داشت.

کیفیت پخش سریال عقیم و الکن «مستوران» به  ۴K-HDR ارتقاء پیدا کرد

اما وعده تهیه کننده این مجموعه عملی نشد و فصل دوم «مستوران» به پخش رمضان و نوروز سال جاری نرسید.

سری اول سریال «مستوران» با اینکه تلاش شده بود از لحاظ ساختار مبتنی بر الگوهای ادبیات کهن ایرانی ساخته شود، موافقان و مخالفان بسیاری داشت. برخی از منتقدان عدم زبان و لحن یک دست بازیگران آن را نقد می‌کردند و برخی دیگر ریتم کند آن را مورد انتقاد قرار می‌دادند، با این همه طیف دیگری از منتقدان نگاه مثبتی به این سریال داشتند و پرداختن به ویژگی‌های قصه‌های پریان و کهن ایرانی را در آن مثبت ارزیابی می‌کردند.

همانگونه که گفته شد سری دوم سریال قرار است برای نوروز ۱۴۰۲ آماده شود. برای بررسی ارزش زیباشناختی سری دوم سریال «مستوران» باید تا پایان سال منتظر ماند. اینکه آیا سریال توانسته است با استفاده از تجربه سری اول در سری دوم داستان‌هایش را جذاب‌تر کند، آیا مشکلات زبان (عدم یک دست بودن زبان کاراکترها) و ریتم کند و همچنین میزانسن آن حل شده و دیگر قرار نیست عموم صحنه‌ها در شب و نماهای بسته و به نسبت تاریک فیلم‌برداری شود، یا نه همچنان سریال از ضعف‌های آشکار سری پیشین رنج می‌برد.

این مجموعه ۲۶ قسمتی قرار است از هفته آینده در روزهای شنبه تا سه‌شنبه در ساعت ۲۱:۰۰ از آنتن شبکه فراتر پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.