یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی:

برای اجرای ماموریت و تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی فقط تلاش خود «ساترا» کافی نیست!

سعید مقیسه

سینماپرس: سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و شرکت در یک گفت‌وگو به پرسش‌های پیرامون مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شبکه نمایش خانگی پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، سعید مقیسه در این گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ادامه روند شبکه نمایش خانگی، صداوسیما، قوه قضاییه، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت و وزارت فرهنگ اشاره و آن را بخشی از یک زنجیره دانست و اظهار امیدواری کرد که با تکمیل شدن بخش‌های مختلف این زنجیره ماموریت صداوسیما در این زمینه بیشتر محقق شود.

مقیسه به این نکته هم اشاره کرد که برای اجرای ماموریت ساترا و تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی فقط تلاش خود ساترا کافی نیست.

رئیس ساترا درباره ضوابط محتوایی محصولات صوت و تصویر فراگیر به ایجاد شورای سیاستگذاری که در بند شش مصوبه شورای عالی انقلابی فرهنگی آمده اشاره کرد و گفت تصمیم‌های این شورا در این رابطه تعیین‌کننده خواهد بود.

وی با اشاره به بیانیه خانه سینما با تاکید بر این که من قطعا پایان سرگرمی را قبول ندارم به این نکته اشاره کرد که روز اولی نیست که ساترا می خواهد تشکیل شود و این سازمان از سال ۹۶ تشکیل شده و فعالیت داشته است.

به گزارش ایرنا، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه‌شنبه گذشته -۳۰ خرداد ماه- که به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، به بحث درباره سیاست‌ها و ضوابط حوزه صوت و تصویر فراگیر پرداخت و ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» را به تصویب رساند.

بر اساس این ماده واحده، حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این حوزه مشخص و برای فعالان بخش خصوصی به‌ویژه در پلتفرم‌های پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی معین شد که در چه بخش‌هایی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چه بخش‌های دیگری باید از سازمان صدا و سیما مجوز اخذ کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.