سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

محمد شیری:

کارگردان وقتی بازیگر خود را درست انتخاب کند و بداند که خلاقیت دارد و به کارش جان می‌دهد، او را در تغییر دیالوگ‌ها آزاد می‌گذارد

محمد شیری

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: در چهار سریالی که پخش می‌شود یک بازیگر در سه سریال هست و فقط گریم و لباس او عوض می‌شود، نمی‌خواهم قضاوت کنم و کسی را برنجانم اما نمره نهایی را تماشاچی می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، محمد شیری در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا استانداردی برای یک بازیگر وجود دارد که در طول سال چند سینمایی و چند سریال کار کند؟ اظهار داشت: سوال سختی است. امیدوارم همه بویژه نسل جوان کار کنند اما می‌بینیم که در چهار سریالی که پخش می‌شود یک بازیگر در سه سریال هست و همیشه هم تکراری است و فقط گریم و لباس او عوض می‌شود.

نمره نهایی را تماشاچی می‌دهد

بازیگر جیران (حسن فتحی ۱۴۰۰) افزود: نمی‌خواهم این گونه قضاوت کنم و کسی را برنجانم اما نمره نهایی را تماشاچی می‌دهد.

شیری گفت: این که من بخواهم یک سره روی آنتن باشم و در همه جا باشم درست نیست. مهم مردم هستند که باید قضاوت کنند.

امیدوارم وضعیت بازیگری سر و سامان بگیرد و دولتمردان و سیاستمداران ما بیشتر دقت کنندبازیگر سریال گنج مظفر(مهران مدیری ۱۳۸۶) گفت: امیدوارم وضعیت بازیگری و کلا کار هنری سر و سامانی بگیرد و دولتمردان و سیاستمداران ما که در بخش هنر کار می‌کنند مقداری بیشتر دقت کنند.

شیری که آغاز فعالیت بازیگری او به سال ۱۳۴۹ و با ایفای نقش در تله‌تئاتری به کارگردانی هادی اسلامی برمی‌گردد و پس از آن توانست به سینما و تلویزیون راه یابد، همچنین درباره تاثیر بازیگری تئاتر در ایفای نقش بهتر در سینما و تلویزیون گفت: تئاتر هنر و سینما صنعت است.

سوپراستارها باید حداقل بازیگری در یک تئاتر را در کارنامه خود داشته باشند

او تاکید کرد: سوپراستارها و حتی بازیگرهای مطرح ما باید در کارنامه خود حداقل بازیگری در یک تئاتر را داشته باشند.

این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که در مجموعه تلویزیونی شب‌های برره(مهران مدیری ۱۳۸۴) به اوج شهرت خود دست یافت، درباره معیارهایی که یک بازیگر باید داشته باشد تا بتواند وارد عرصه بازیگری هم شود و این‌که آیا خوب است که بازیگران وارد حیطه کارگردانی نیز شوند و در این کار هم به موفقیت دست یابند؟ اظهار داشت: به شکل آکادمیک، فرد، بازیگری و کارگردانی را با هم می‌آموزد اما اگر بازیگری قدیمی باشد حقش است که کارگردانی هم کند. چرا که سال‌هاست خاک صحنه خورده و در زمینه‌های مختلفی از پشت صحنه تا بازیگری کار کرده است. اگر بازیگری قدیمی باشد حقش است که کارگردانی هم کند. چرا که سال‌هاست خاک صحنه خورده است

بازیگر لازانیا (حسین قناعت ۱۳۹۶) درباره این‌که مردم معیارهای بازیگری را در چه چیزی باید ببینند تا گول چهره رو نخورند؟ گفت: خواستن توانستن است، اما این که مردم چه معیارهایی برای انتخاب بازیگر خوب دارند، بازیگر باید آن بازیگری را داشته باشد و مردم بازی او را دوست داشته باشند نه این که بخواهد فقط به شکل یک مدل باشد.

خیلی‌ها در سینما یک شبه بالا می‌روند

او تاکید کرد: قصد توهین به کسی را ندارم اما خیلی‌ها هستند که می‌آیند و یک شبه بالا می‌روند ولی حق دیگران خورده می‌شود.

ماجرای سوپراستاری که بر روی استیج حالش به هم خورد

شیری که سابقه اجرا در تلویزیون از جمله سیمای اقتصاد ما (محمدرضا پاسدار ۱۳۶۶) را نیز دارد به عدم تسلط برخی بازیگرها بر روی استیج اشاره و یادآوری کرد: در یک جایی مجری یک استیجی بودم. سوپر استاری میهمان بود که تاکنون تجربه استیج را نداشت. وقتی روی صحنه آمد اگر پنج دقیقه دیرتر او را از استیج به سمت تماشاچیان بدرقه می‌کردم شاید سکته می‌کرد. حالش بد شده بود. تاکنون به این شکل که بخواهد در یک سالن ۷۰۰ نفر او را ببینند تجربه‌ای نداشت. در پشت صحنه به او گفتم سعی کن تئاتر کار کنی تا بتوانی بر روی استیج مقابل تماشاچیان حاضر شوی.

اکبر رادی اجازه نمی‌داد یک واو فیلمنامه این ور و آن ور بشود

شیری که در زمان حاضر در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری ایفای نقش می‌کند، درباره این‌که یک بازیگر چقدر می تواند در فیلم‌نامه دست اندازی کند و آن را تغییر بدهد؟ گفت: این بستگی دارد که کارگردان چگونه فردی و چه کسی باشد. اکبر رادی اجازه نمی‌داد یک واو این ور و آن ور بشود. کارگردان وقتی بازیگر خود را درست انتخاب کند و بداند که خلاقیت دارد و به کارش جان می‌دهد، تا یک حدی که سانسوری نباشد و به قصه لطمه نخورد او را در تغییر دیالوگ‌ها آزاد می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.