دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

رئیس سازمان سینمایی:

می‌شود از بضاعت و ظرفیت هنر در «صنعت» استفاده کرد

محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی گفت: تاخیر در اهدای جوایز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر به تغییر و تحولات در وزارت صمت برمی‌گردد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی عصر دوشنبه (ششم شهریور) در آیین اهدای جوایز برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر در شرکت پارس خودرو اظهارداشت: تاخیر در اهدای جوایز جشنواره به تغییر و تحولات در وزارت صمت برمی‌گردد. در زمان وزیر وقت تعهداتی ایجاد شد که به دنبال تغییرات و تحولات این تاخیر رخ داد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه سینمای ایران گفت: سینمای ما رتبه ۱۲ یا ۱۳ سینمای جهان را دارد و جزو مفاخر میراث تاریخی ایران پس از انقلاب است که اگر با صنعت پیوند بخورد اتفاقات خوبی در این عرصه رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه لازم است کلان‌موضوع‌ها در این زمینه روشن شود افزود: خیلی از مسائل در دستگاه‌ها مانند وزارت صمت و سایپا وجود دارد که بهترین ابزار برای رفع مشکلات، زبان تصویر است.

خزاعی گفت: از این ظرفیت می‌شود استفاده کرد و با این پیوند می‌شود اقدام‌های ارزشمندی را انجام داد. اگر شرایطی فراهم شد می‌توان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

خودروی شاهین برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده که تمامی مراحل ساخت آن در گروه خودروسازی سایپا انجام شده است.

خزاعی گفت: بابت تاخیری که برای تحویل جوایز ایجاد شد عذرخواهم که شاید مربوط به سازمان سینمایی یا شرکت سایپا نیست و به تغییر و تحولاتی که در وزارت صمت ایجاد شد برمی گردد.

وی افزود: در زمان وزارت فاطمی‌امین تعهداتی ایجاد شد که بعد از رفتن ایشان، مهندس علی‌آبادی تشریف آوردند. هماهنگی‌های این کاری طولانی بود.

خزاعی با اشاره به نگاه سایپا به حوزه فرهنگ و هنر و تحولات در حوزه خودروسازی گفت: می‌شود از بضاعت و ظرفیت هنر در صنعت استفاده کرد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: این به معنای سفارشی سازی یا سفارشی کار کردن نیست. به این معناست که مشکلات شناسایی و کلان‌موضوع‌ها هم مشخص شوند و در کنار آن می‌توانیم به رفع مشکلات بپردازیم.

وی افزود: خیلی از مسائل در دستگاه‌های مختلف وجود دارد از جمله وزارت صمت و شرکت سایپا که می‌خواهند مسائل خود را برای مردم مطرح، منتقل و تبیین تا حل مشکل کنند که به اعتقاد همه کارشناسان بهترین ابزار زبان تصویر در سینما و دیگر مدیوم‌ها از جمله شبکه نمایش خانگی و فیلم کوتاه است و می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد.

وی گفت: پیوند صنعت و هنر می‌تواند آغازگر جریانی مهم در وزارت صمت و در سازمان سینمایی باشد و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام داد.

خزاعی گفت: آمادگی داریم اگر شرایی فراهم شود می‌توان از این ظرفیت استفاده و فضای جدیدی ایجاد کنیم تا مسائلی که قابل تصویرسازی است با هنرمندان مشورت کنیم و وارد این مسائل شویم که عرصه جدیدی در این زمینه خواهد بود.

محمدعلی تیموری مدیرعامل خودروسازی سایپا هم گفت: بابت تاخیر در فرآیند تحویل خودرو عذرخواهی می‌کنم که هماهنگ کردیم در سال‌های دیگر این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: مجمع ما سالانه یک بار برگزار می‌شود و در آنجا باید تاییدیه بگیریم و به دلیل تاخیر قبلی عذرخواهی می‌کنم و بدون مصوبه مجمع نمی‌شود نمی‌شود چنین کاری انجام داد.

تیموری با اشاره به راه‌اندازی خط‌های تولید موتورهای الکتریکال در روز دوشنبه با حضور وزیر صمت گفت: این اقدام خوبی برای کشورمان است و امید است در سه چهار ماه آینده شاهد ورود این خودروها و کاهش آلایندگی در شهرمان باشیم.

وی گفت: رسانه و هنرمند خیلی مهم است. رسانه می‌تواند اطلاع رسانی صحیح داشته باشد؛ امیرالمؤمنین وقتی به شهادت رسید برخی گفتند که مگر امام نماز می‌خواند.

تیموری گفت: ما درگیر مسائل جانبی در سایپا بودیم. ۵ سال است درگیر قیمت‌گذاری دستوری هستیم.

وی افزود: دلیل اتفاقات اخیر در صنعت خودرو، دوری ما از هنرمندان است که می‌توانند مسائل را به تصویر بکشند. هنرمندان در جلسه‌ای بیایند و فرآیند تولید شاهین را ببینند. بیش از ۸۰ درصد روند ساخت این خودرو توسط ربات انجام می‌شود. سینماگران بیایند و فیلم‌هایی بسازند. ذهنیت مردم آن چیزی نیست که ما گزارش می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم جوایز خودروی شاهین به برندگان جشنواره چهل و یکم فیلم فجر از جمله سارا حاتمی (برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای کت چرمی)، سجاد بابایی (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استاد)، داود صبوری (تهیه‌کننده اتاقک گلی و برنده جایزهٔ ویژه هیات داوران)، مسعود سخاوت‌دوست (برنده جایزه بهترین موسیقی برای عطرآلود و شماره ۱۰)، حسن ایزدی (برنده جایزهٔ بهترین جلوه‌های ویژه بصری برای گل‌های باوارده)، حمید رسولیان (برنده جایزهٔ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم غریب)، شهرام خلج (بهترین چهره‌پردازی برای غریب و شماره ۱۰)، محمدرضا شجاعی (بهترین طراحی صحنه برای غریب و شماره ۱۰)، سارا سمیعی (بهترین طراحی لباس برای یادگار جنوب)، علیرضا علویان (بهترین صداگذاری برای یادگار جنوب)، میثم مولایی (بهترین تدوین برای فیلم چرا گریه نمی‌کنی)، محمد ثریا (بهترین فیلم کوتاه داستانی برای برنو)، فرشاد افشین‌پور (برنده جایزهٔ بهترین مستند برای دنیای وحش زاگرس) و امیر نوبخت (برنده جایزهٔ بهترین طراحی صدا برای یادگار جنوب) اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.