دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

داریوش ارجمند:

بردن پیام «سیدالشهدا علیه‌السلام» به جوامع و جهان وظیفه ماست که باید انجامش دهیم

داریوش ارجمند

سینماپرس: داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت که در مسیر پیاده روی اربعین با زائران همراه شده است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: حضرت امام حسین(ع) بزرگترین شهید تاریخ بشریت است. وظیفه ما بردن پیام ایشان برای جوامع و جهان و توضیح این نکته است که ایشان چرا قیام کردند و چرا شهید شدند.

به گزارش سینماپرس، امسال تعدادی از هنرمندان عرصه های مختلف بویژه سینما و تلویزیون، در حماسه راهپیمایی اربعین شرکت کردند و ارادت خالصانه خودشان به سیدالشهدا را به اثبات رساندند.

داریوش ارجمند بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) یکی از این بازیگران بود که در کنار مهران رجبی، مجید شهریاری، ابوالفضل همراه و ... در مسیر راهپیمایی اربعین حضور یافت.

این بازیگر پیشکسوت در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر این که ما مردم ایران از کودکی تا لب گور حسینی هستیم اظهار داشت: من اینجا حضور گسترده مردم را دیدم که نشان می‌دهد سیدالشهدا مرد بی نظیر همه تاریخ است.

وی با بیان این که حضرت امام حسین(ع) بزرگترین شهید تاریخ بشریت است افزود: همه مجاهدت‌های سالار شهیدان برای این بود که دین حضرت رسول را نگه دارد. روزی که به کربلا آمد فرمود: إن کان دین محمّد لم یستقم الّا بقتلی فیا سیوف خذینی. اگر دین محمد جز با کشته‌شدنم پایدار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها! مرا دریابید. او تا روزی که شهید شد سر قولش و تعهدش ماند.

ارجمند با اشاره به جمله «هیهات من الذله» تاکید کرد: این گفته جمله بزرگی است که جهانیان تازه فهمیده اند چه معنایی دارد. دکتر شریعتی هم گفته است آنها که رفتند کار حسینی کردند، آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی هستند. این جمله خیلی حرف مهمی است. بردن پیام سیدالشهدا به جوامع و جهان وظیفه ماست که باید انجامش دهیم. باید توضیح دهیم که امام حسین(ع) چرا قیام کرد و شهید شد و چرا ما مثل پروانه این طور دورش می چرخیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.