سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

وزیر ارشاد:

رهبر معظم انقلاب از فضای فرهنگی کشور ابراز رضایت و در عین حال به گسترش کمی و کیفی فعالیت‌ها توصیه داشتند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای همه ما یک سرمایه بی‌بدیل است گفت: وقتی ایشان اظهار رضایت و با کلمات محبت‌آمیز نسبت به دولت و شخص آقای رئیس جمهور ابراز لطف می‌کنند برای همه ما فرصت خدمتگزاری قوی‌تر و بیشتری را فراهم می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا درباره دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و منویات معظم‌له در خصوص فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: با انگیزه‌های صدچندان در میدان جهاد و کار در کنار رئیس جمهور حاضر بودیم و با این فرمایشات بیش از گذشته این فرصت فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایشان در حوزه فرهنگ و هنر هم همیشه دغدغه و نگرانی‌های جدی در سال‌های قبل داشتند و تاکید داشتند. در دو سال اخیر در هر دو دیداری که در هفته دولت داشتیم، رهبر معظم انقلاب از فضای فرهنگی کشور ابراز رضایت و در عین حال به گسترش کمی و کیفی فعالیت‌ها توصیه داشتند که این در دستور کار ما در وزارت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاران جهادی من در همه بخش‌های وزارت‌خانه و کل کشور این آمادگی را دارند که پس از دو سال کار شبانه‌روزی و فراهم آوردن بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های لازم شکوفایی جدی را در حوزه فرهنگ و هنر به مردم در این ایام و سال‌های پیش رو داشته باشند و بعد از مدت‌ها انتظار، حوزه فرهنگ و هنر در تراز آرمان‌های امام و رهبر عزیز انقلاب اسلامی قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین درباره تشکر ربیس جمهوری از رهبر معظم انقلاب گفت: آقای رییس جمهوری به عنوان فرمانده ما در دولت و در کلان خود به عنوان افسری از اردوگاه جبهه انقلاب و سربازی نسبت به فرمانده خود ابراز تشکر و تقدیر را داشتند و انشالله با این مودت و محبتی که بین رهبری عزیز انقلاب، رئیس جمهوری و خدمتگزاران در دولت است مردم دوره پرشکوهی را تجربه کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت به مناسبت هفته دولت با اشاره به ضرورت افزایش کمّی و کیفی کارهای خوب دولت در بخش فرهنگی، با اشاره به یک نکته مهم گفتند: فاصله بین واقعیت‌های کشور و عملکرد دولت و تلقّی مردم از واقعیت‌ها، خیلی زیاد است که باید با استفاده از کارشناسان خبره، این فاصله را کم کنید.»

ایشان بار دیگر اولویت اصلی کشور را اقتصاد و فرهنگ خواندنند و درباره شعار سال گفتند: مهار تورم هم با رشد تولید حاصل می‌شود بنابراین رشد تولید مهمترین کار است و باید در صدر توجهات باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از تولید و برداشتن موانع سر راه تولیدکنندگان را دو راهکار اساسی برای رشد تولید بیان کردند و افزودند: حمایت‌های قانونی، سهل شدن فعالیت‌های تولیدی، حمایت‌های مالی و تأمین منابع در حدی که وظیفه دولت است و حمایت فرهنگی یعنی ترغیب مردم به استفاده از محصولات داخلی مهمترین راه‌های رشد تولید است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.