شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

رئیس سازمان سینمایی:

مشیت الهی بر این قرار گرفت که پایان سفر اربعین «مهدی امامی» آغاز سفر ابدی وی به سوی حق تعالی باشد

مهدی امامی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور در پیامی درگذشت مهدی امامی از سینماگران متعهد و متخصص را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در پیامی درگذشت مهدی امامی از سینماگران متعهد و متخصص و از اساتید انجمن سینمای جوانان ایران که در حین ساخت مستندی در مسیر بازگشت از پیاده روی اربعین بر اثر سانحه تصادف به دیدار حق شتافت، را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«کل من علی‌ها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام»

مشیت الهی بر این قرار گرفت که پایان سفر اربعین هنرمند عزیز مهدی امامی، مستندساز و مدرس گرانقدر سینما، آغاز سفر ابدی وی به سوی حق تعالی باشد.

امامی فیلمسازی ارزشمند در حوزه سینمای مستند و کوتاه بوده است که صادقانه و صبورانه تجربیات خود را در اختیار نسل هنری پس از خود قرار داد و خود را متعهدانه وقف آموزش و تربیت فیلمسازان جوان کرد. درگذشت این هنرمند دلسوز موجب تألم خاطر و تأثر عمیق جامعه هنری است.

وی ضمن تعهد و اخلاق مداری علاوه بر آموزش و انتقال تجربه، آثار ماندگاری همچون فیلم زندگی سردار شهید همدانی را در عرصه سینمای مستند ایران از خود به جای گذاشته است.

اینجانب با تسلیت به جامعه سینمایی کشور و ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان، برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات را از درگاه الهی برای ایشان مسئلت دارم.

گفتنی است مرحوم مهدی امامی متولد ۱۳۵۴ و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما، مدرس و مستند ساز انجمن سینمای جوانان ملایر و بازنشسته صدا و سیما مرکز همدان بود، وی که از سال ۱۳۶۹ در دفتر انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر ملایر فعالیت خود را آغاز کرد. برخی از آثار مرحوم امامی به این ترتیب است:

آبرنگ / هشت میلیمتری/ ۱۳۷۳
انتظار / ویدئو/ ۱۳۷۹
سفر / ویدئو / ۱۳۸۷
خاطره سفر کوتاه با مادر/ ویدئو ۱۳۷۸
سریال تلویزیونی ایستگاه سه رهایی
۱۳۹۴ / صداو سیمای مرکز همدان
تله تئاتر غریبه/ ۱۳۹۴
عمو جان (زندگی مسعود جعفری جوزانی) ۱۳۹۱
حبیب (زندگی شهید سردار همدانی)
مثل پروانه (زندگی همسر شهید سردار همدانی)
آخرین عکس (شهید سردار همدانی و شهید سردار سلیمانی) ۱۳۹۸

نظرات

  • سیدحمید موسوی ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ۰۶:۴۸
    0 0
    روحش شاد و یاد گرامی. وقتی هنرمندی جان شیفته خود را مانند پروانه عاشقی در هاله ای از نور و در سفر عاشقی آنهم از نوع اربعین حسینی نثار می کند. شایسته است که به یاد او به سوگ بنشینیم و او را تکریم کنیم. از خداوند متعال برای این هنرمند فقید علو درجات را مسئلت مینمایم. سید حمید موسوی. اهواز مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.