یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

وزیر ارشاد:

فضای رهاشدگی در بخش فرهنگ و هنر وجود ندارد/مسئولان با صلابت و قدرت این مسیر را دنبال می‌کنند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به دغدغه‌های یک شهروند درباره طرح ساماندهی مد و لباس با اشاره به برگزاری قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رییس جمهور گفت: بحث پوشش یکی از دستور کارها بود که الحمدلله با حمایت رییس جمهور و با میدان‌داری اصناف اتفاق مهمی رقم‌ خواهد خورد.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رویکرد مردمی دولت سیزدهم و پاسخگویی بی‌واسطه با مردم در دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان برای سومین بار در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر و پاسخگوی سوالات مردم شد.

وی در پاسخ به دغدغه‌های یک شهروند درباره طرح ساماندهی مد و لباس تاکید کرد: در تهران و همه شهرستان ها مراکز عرضه مستقیم پوشاک راه اندازی می شود و با بنیاد برکت تفاهم نامه‌ای در وزارت فرهنگ امضا خواهیم کرد تا این‌کار به صورت‌ملی انجام شود. ۱۱ سکوی فروش لباس عفیفانه راه اندازی می‌شود. قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رییس جمهور برگزار شد و بحث پوشش یکی از دستور کارها بود که الحمدلله با حمایت رییس جمهور و با میدان‌داری اصناف اتفاق مهمی رقم‌ خواهد خورد.

اسماعیلی افزود: این کار در فروردین کلید خورده است و در ۱۲ مرکز استان فروشگاه‌ها برقرار شده‌اند.

تذکر به رییس سازمان‌حج برای سامانه سماح

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گلایه یک شهروند از اختلال در سامانه سماح در اوج پیک اربعین تصریح کرد: امسال بیش از پنج بار به رییس سازمان‌حج برای سامانه سماح تذکر داده‌ام. دوستان توجیهاتی از جهت حجم‌ ثبت‌نام‌ها داشته‌اند که بخشی از آنها قابل قبول بود؛ ولی درخواست کرده‌ام گروه کارشناسی جدید شکل گیرد و از چند متخصصین حوزه فناوری‌های نو دعوت شود تا مشکل این سامانه برای همیشه حل و فصل و برای سال آتی این مشکلات به حداقل خود برسد.

وی در ادامه بیان‌کرد: امسال زائرانی بودند که به واسطه عدم ثبت نام دچار مشکلاتی شدند. همه کسانی که به سفر اربعین‌ مشرف می‌شوند باید بتوانند در اسرع وقت ثبت نام کنند این قول را می‌دهیم که سال آینده سامانه سماح با کمترین مشکل در خدمت زائران باشد. روز گذشته از حدود ۳ میلیون نفری که در سامانه ثبت نام‌کرده بودند در پژوهشگاه فرهنگ و هنر نظر سنجی صورت گرفت و نتیجه نظر سنجی به استحضار ایت الله رئیسی خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره مجوز فیلم‌ها توضیح داد: بخش مهمی از فیلم هایی که امسال فیلم برتر شد، فیلم هایی از شهید باکری و شهید بروجردی بود. وضعیت فیلم های سینمایی بسیار خوب شده و تغییرات زیادی صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ خطاب به جعفر دهقان: از تلاش های خوب شما در طی این ۴۰ سال تشکر می کنم‌

اسماعیلی در پاسخ به تماس تلفنی جعفر دهقان بازیگر سینما و گلایه وی از شرایط هنرمندان بازنشسته اظهار کرد: امروز با آقای زین العابدین که مدیر فارابی است، برای حل مشکل شما صحبت خواهم کرد. امسال فیلم های جدیدی در آستانه تولید است و حتما در جلسه ای از شما دعوت خواهد شد تا در مجموعه های مختلف فارابی همکاری داشته باشید. مسائل مد نظر شما را آقای پورمحمدی دنبال خواهد کرد. از تلاش های خوب شما در طی این ۴۰ سال تشکر می کنم. خیلی از مفاهیم انقلابی را با هنرنمایی درخشان شما یاد گرفته‌ایم.

توصیه وزیر فرهنگ به رابعه اسکویی

رابعه اسکویی هم در تماس تلفنی درباره مشکلات مسکن و معیشت خود نکاتی را مطرح کرد که اسماعیلی ضمن قول پیگیری خاطر نشان کرد: به ۹۸ هزار نفری که عضو صندوق هنر بوده اند، پیامک داده شده تا در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند. شما هم حتما در این طرح ثبت نام‌کنید.

کلنگ احداث شهر هنر در پرند زده خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: انشاالله در روزهای آینده کلنگ احداث یک شهر جدید به نام شهر هنر را در پرند زده خواهد شد. بحمدالله با همکاری بخش‌های مختلف دولت، وزارت راه و دستور موکد رئیس جمهور گام اول را محکم بر خواهیم داشت. در گام اول دو هزار و ۸۰۰ واحد را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم آن فضای رهاشدگی در بخش فرهنگ و هنر وجود ندارد، عنوان کرد: محصولات این حوزه روز به روز در حال انطباق بیشتر با فرهنگ دینی ماست. ایران به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی و غنای فرهنگ اسلامی در جایگاهی قرار دارد که در موقعیت غالب نسب به دیگران است. این خودباوری و این نگاه در برخی ادوار قبلی وجود نداشت اما در دولت سیزدهم مسئولان با صلابت و قدرت این مسیر را دنبال می‌کنند که نه تنها در داخل کشور فعالیتهای فرهنگی و هنری فاخرتر و بر اساس الگوهای ملی و دینی شود بلکه جهانیان نیز بیش از پیش با تمدن اسلامی ما آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.