دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

جلسه هیات امنای «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» برگزار شد ؛

اسماعیلی: چندین آمایش فرهنگی در برنامه توسعه هفتم پیش بینی شده است

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید همانند یک نخ تسبیح با در کنار هم قرار دادن تمامی کتابخانه‌های موجود، موجب هم افزایی ظرفیت‌های این حوزه شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب و با اشاره به اختیارات هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: علاوه بر این اختیارات، انعطاف نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این نهاد به جهت عمومی بودن آن است که باید از این ظرفیت در جهت رفع مشکلات و پیشبرد اهداف استفاده و در عین حال پاسخگو نیز بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش آمایش ملی فضاها، منابع و خدمات کتابخانه‌ای در سامانه اطلاعات جغرافیایی مبتنی بر وب، افزود: در این گزارش نباید فقط آمار کتابخانه‌های تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر گرفته شود.

وی در عین حال تصریح کرد: چندین آمایش فرهنگی در برنامه توسعه هفتم پیش بینی شده است.

در این جلسه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته گفت: تمامی مصوبات اجرایی شده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به شروع فعالیت هیأت رسیدگی به تخلفات و پیگیری راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال اشاره کرد.

وی افزود: از زمان ایجاد نهاد ۴۴ جلسه برگزار شده که ۲۰۸ مصوبه داشته است، در هر سال باید چهار جلسه تشکیل شود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ هر چهار جلسه برگزار شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به صدور رای در بحث ساختار نهاد در استان‌ها افزود: خوشبختانه رای به نفع حفظ ساختار نهاد صادر شده است.

وی ادامه داد: بررسی کارشناسی آئین نامه اجرایی نهاد در کمسیون فرهنگی دولت تمام شده و برای رفع اختلاف در صحن کمسیون فرهنگی مجلس طرح خواهد شد.

در ادامه این جلسه اعضای هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.