چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

رئیس سازمان سینمایی:

اگر به شیوه‌های رای‌گیری مطمئن برای صیانت و جلوگیری از ضایع شدن «آرای مردمی» رسیدیم قطعا «سیمرغ مردمی» خواهیم داشت

بازدید محمد خزاعی از خانه جشنواره چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه «سیمرغ مردمی» همواره مورد مناقشه و اختلاف بوده است، گفت: امسال اگر به شیوه‌های رای‌گیری مطمئن برای صیانت از آرا رسیدیم، قطعا سیمرغ مردمی خواهیم داشت.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در حاشیه بازدید از سینما چهارسو به مناسبت روز ملی سینما در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: این روز را به هم هنرمندان و فعالان سینما در سراسر کشور و همه مردمی خوب کشورمان که سینما را دوست دارند، تبریک عرض می‌کنم، در این چند ماه اخیر دیدیم که مردم چه استقبال خوبی از سینما و فیلم های اکران شده کردند، این مردم هستند که باعث دلگرمی خانواده سینما می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: دبیرخانه دوره چهل ودوم جشنواره فیلم فجر از ماه‌های پیش آغاز به کار کرده است، مجتبی امینی دبیر جشنواره تجربه خوبی از دوره قبل دارد، ستاد جشنواره تشکیل و کارها برنامه‌ریزی شده است، همزمان با روز ملی سینما فراخوان جشنواره هم منتشر شد، البته تغییرات جزئی نسبت به سال های گذشته دارد.

توجه ویژه به فیلم اولی‌ها

خزاعی گفت: در این دوره به فیلم اولی‌ها توجه ویژه شده است، البته منوط به این است که در آینده شورای سیاستگذاری هم موضوع را بررسی کند، اینکه ظرفیت این فیلم‌ها چه تعدادی است و آیا می‌توان بخش مستقلی داشته باشند، که در فراخوان هم آمده است.

وی به بخش بین الملل جشنواره اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی ما این است که بخش بین‌الملل امسال نسبت به سال های گذشته رونق بهتری داشته باشد، کارها با قدرت در حال انجام است، جشنواره ای باشکوه خواهیم داشت.

راه صیانت از آرا پیدا شود سیمرغ مردمی خواهیم داشت

خزاعی درباره سیمرغ مردمی جشنواره توضیح داد: سیمرغ مردمی را در شورای سیاستگذاری جشنواره بررسی و تصویب خواهیم کرد، اگر جمع‌بندی کردیم و برخی مشکلات سال‌های قبل مرتفع شد، قطعا از سیمرغ مردمی استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در سال‌های قبل خود سینماگران همیشه معترض بودند، همواره نحوه برگزاری و رای گیری سیمرغ مردمی مورد مناقشه و اختلاف بود، پارسال هم برای پایان دادن به اختلافات این سیمرغ را نداشتیم. اگر دوباره در شورای سیاستگذاری مطرح شد و به جمع‌بندی رسیدیم، و به شیوه‌های رای‌گیری مطمئن برای صیانت و جلوگیری از ضایع شدن آرای مردمی رسیدیم، قطعا سیمرغ مردمی خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.