دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

تهیه‌کننده «میدون»:

یک برنامه اقتصادی سرگرم‌کننده هستیم/حضور «بهمن هاشمی» به عنوان مجری در ریتم برنامه تاثیرگذار بوده است

برنامه میدون

سینماپرس: خلیل‌زاده گفت: آقای بهمن هاشمی به عنوان مجری در ریتم برنامه «میدون» تاثیرگذار بوده است. ما می‌خواهیم مخاطب عام از مطالب برنامه استفاده کند.

به گزارش سینماپرس، مصطفی خلیل‌زاده، تهیه‌کننده فصل چهارم برنامه «میدون» شبکه سه سیما در استودیوی گفت‌وگوی ویژه خبری درباره تغییرات این برنامه گفت: برنامه «میدون» در فصل چهارم دامنه فعالیت حوزه کسب و کار را گسترش داد، تا به معرفی کسب و کارهای بیشتری بپردازد؛ کسب و کارهایی که در اقصی نقاط کشور فعالیت دارند.

خلیل‌زاده ادامه داد: تا حدودی از فضای نخبه‌گرایانه فاصله گرفتیم، تا این کسب و کارها مدلی برای الگو گرفتن افراد باشد. در «میدون» نه تنها کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان را داریم، بلکه کسب و کارهای محلی و خرد هم دربر می‌گیرد.

تهیه‌کننده برنامه «میدون» در پاسخ به سوال مجری برنامه که از بین شرکت‌کنندگان حتی خانمی بوده که از شتر کسب و کاری راه‌اندازی کرده، توضیح داد: بله علاوه‌بر این کسب و کار، طراحی بازی، پلتفرم، تولید نان‌های خاص با شیوه جدید و ... را داشتیم. به دنبال آن بودیم تا سفره کسب و کارها رنگارنگ باشد، تا افراد بتوانند از یکی از سوژه‌ها در زمینه اشتغال‌زایی الگو بگیرند.

وی درباره توجه به مشاغل در سطح کشور بیان کرد: از فصل‌های گذشته تا الان مدنظر عوامل بوده که فقط به مشاغل در تهران نپردازیم. ما در این چند قسمت پخش شده مهمانانی از کردستان، خوزستان و شرق کشور داشتیم. به فراخور حضور مهمانان از استان‌های مختلف اشاره‌ای هم به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه مهمانان هم داریم.

خلیل‌زاده در پاسخ به این سوال که بعضی از کسب و کارها مبتنی بر ویژگی اقلیمی منطقه است، خاطرنشان کرد: بله. ما مهمانی از تبریز داشتیم، که به تولید لوازم کوهستان و کوهنوردی می‌پرداخت. این فرد بخاطر فضای کوهستانی و سرد منطقه به سمت تولید این محصولات رفته بود.

تهیه‌کننده برنامه «میدون» درباره تغییرات در دکور برنامه و چینش داوران افزود: در طراحی دکور سعی کردیم فضای سوله صنعتی به ذهن متبادر شود و نشان دهیم که می‌توانیم چرخ دنده‌ها را حرکت دهیم، تا تولید شکوفا شود. بخاطر استفاده بیشتر از داوران تعداد آن‌ها را کاهش دادیم. هر کدام از داوران هم در حوزه تخصصی خودشان نکات مربوط به حوزه کسب و کار را می‌گویند. علاوه‌بر اینکه ریتم برنامه تند شده، حضور آقای هاشمی به عنوان مجری در ریتم برنامه تاثیرگذار بوده است.

به گفته وی، «میدون» برنامه صرفاً اقتصادی نیست، تا یکسری مفاهیم دانشگاهی بیان شود. ما می‌خواهیم مخاطب عام و خانواده‌ها از مطالب برنامه استفاده کنند. یعنی ما یک برنامه اقتصادی سرگرم‌کننده هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.