چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

«تحریم فرهنگ» واکنش از روی استیصال دشمنان این مردم به ضربه‌ای است که از مدیران جوان فرهنگی ما خورده‌اند

سید محمد هاشمی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدقمی

سینماپرس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تحریم «سیدمحمد هاشمی» جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی انگلیس نوشت: تحریم فرهنگ، واکنش از روی استیصال دشمنان این مردم به ضربه‌ای است که از مدیران جوان فرهنگی ما خورده‌اند.

به گزارش سینماپرس، بیش از چهار دهه از تحریم‌های ظالمانه جهان غرب بر ضد مردم مظلوم ایران می‌گذرد، اکنون دیگر استقامت در برابر تحریم جزوی از فرهنگ عمومی مردم این سرزمین شده است، دیگر سیاست تحریم، در باور مردم ما به سیاه‌بازی های نخ‌نما و بی‌اثر تبدیل شده است که دیگر کارایی مهار اقتصادی هم ندارد. ظاهرا تحریم‌کنندگان خودشان هم فهمیده‌اند و در طنزی عجیب چند سالی هم به ورطه تحریم‌های کانون های مولد فرهنگ و هنر روی آورده اند، و از آن عجیب تر به جرگه مدیران جوان انقلابی فرهنگی چشم دوخته اند، نسلی که پرورش یافته همین دوران ظالمانه تحریم‌ها هستند و اکنون به بالندگی و بلوغ رسیده اند.

تحریم، سیاست‌هایی ناشیانه و نشان از شکست آشکار دشمن است، و بیانگر تسلیم در برابر مردم مقاوم ایران و روحیه جهادی جوانان انقلابی ایران زمین. به فهرست تحریم‌های جدید آنها که نگاه می‌کنیم، علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نام سیدمحمد هاشمی جانشین وی هم به چشم می خورد، مدیر جوانی که چون پای کار انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی مردم ایستاده در فهرست تحریم قرار گرفته است، اتفاقا باید از آنها پرسید چه کسی را و برای چه چیزی تحریم می کنند، و تحریم های که صادر می کنند در اقوال و احوال مردم به چه چیز تعبیر و تفسیر می شود؛ چیزی جز استیصال و درماندگی؟

استیصال دشمن در برابر عقلانیت انقلابی مدیران جوان فرهنگی

در همین چارچوب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدقمی که اخیرا با سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار داشته است با انتشار تصویری از این دیدار در یادداشتی در شبکه اجتماعی نوشت: تحریم فرهنگ، واکنش از روی استیصال دشمنان این مردم به ضربه‌ای است که از مدیران جوان فرهنگی ما خورده‌اند؛ که همان پیشبرد عقلانیت انقلابی و حفظ حریم‌های فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همان روز نخست انتشار بیانه تحریمی وزارت امور خارجه انگلیس به این نکته اشار کرد که «در یک دهه گذشته، بسیاری از کانون‌های مولد فرهنگی و فکری ما رسما تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند، اما مدعیان آزادی فراموش کرده‌اند که فرهنگ را نمی‌توان ⁧تحریم⁩ کرد. ادامه تحریم خدمتگزاران فرهنگی مردم نیز توسط انگلیس، آمریکا و…فقط نشانه شکست تحریم‌های قبلی و زوال ⁧ناتوی فرهنگی⁩ است.»

شایان ذکر است که وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه (۲۴ شهریور ۱۴۰۲) طی بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای حقوق بشری اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را در هماهنگی با سایر متحدانش، علیه ایران وضع کرده است. در این بیانیه با اشاره به سالگرد اغتشاشات پارسال آمده است: انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.

طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به سلسله تحریم‌های ضد ایرانی این کشور در حمایت از اغتشاشات، آمده است: بریتانیا بیش از ۳۵۰ مقام و نهاد ایرانی از جمله دادستان کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل تحریم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.