جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱

در سی‌ و یکمین جشنواره دوسالانه فیلم‌ «گلدن پاندا» ؛

«یدو» پاندای طلایی بهترین فیلم‌برداری را در بخش «درام تلویزیونی» از آن خود کرد

فیلم سینمایی «یدو»

سینماپرس: جایزه بهترین فیلمبرداری سی‌ و یکمین جشنواره دوسالانه فیلم‌ «گلدن پاندا» در چین به فیلمبردار فیلم سینمایی «یدو» رسید.

به گزارش سینماپرس، جایزه بهترین فیلمبرداری سی‌ و یکمین جشنواره دوسالانه فیلم‌ «گلدن پاندا» (پاندای طلایی) سال ۲۰۲۳ کشور چین به فیلمبردار فیلم سینمایی «یدو» رسید. سیدمرتضی نجفی فیلمبردار فیلم سینمایی «یدو» با حضور در جشنواره چین جایزه خود را دریافت کرد.

این در حالی است که فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری نامزد بهترین کارگردانی نیز در این دوره از جشنواره «گلدن پاندا» شده بود.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هر بار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود.

پویانمایی «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد نیز نامزد بهترین انیمیشن جشنواره فیلم «گلدن پاندا» (پاندای طلای) چین شده بود.

فیلم سینمای «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و فیلم‌برداری مرتضی نجفی، نامزد دریافت دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری شد. «یدو» قرار است با ۲۵ فیلم دیگر در بخش «درام تلویزیونی» رقابت کرد.

سی‌ و یکمین جشنواره فیلم‌ «گلدن پاندا» روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ (۱۹ و ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳) در شهر چاندو ایالت سیچوان چین برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.