پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

وزیر ارشاد:

حوزه فرهنگ و هنر هم‌چنان روزهای پررونق خود را می‌گذراند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای هنر ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت گفت: انشالله مسلمانان به زودی نماز را در قدس به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهند کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری باشکوه دومین جشنواره مهر سینمای ایران با برپایی جشن فاخر در ۳۱ استان با حضور و تقدیر از پیشکسوتان و حامیان حوزه فرهنگ و هنر گفت: حوزه فرهنگ و هنر هم‌چنان روزهای پررونق خود را می‌گذراند.

او افزود: انشالله مسلمانان به زودی نماز را در قدس به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مجموعه همایشی بی‌نظیر منطقه‌ای اصفهان گفت: این جشنواره در مجموعه بی‌نظیری که توسط جمهوری اسلامی با معماری اسلامی و ایرانی و نماد نصف جهان اصفهان ساخته شده است در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی سنتی و آیینی در گرگان و همه این جشن‌ها و جشنواره‌های اشاره شده که در هفته گذشته برگزار شده است، نشان دهنده ادامه روند رونق حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی با اشاره به تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران و حمایت از انجمن‌های نمایش، موسیقی و تجسمی افزود: همه این اقدامات در راستای پرورش نیروهای جدید و تغییر آهنگ فرهنگ و هنر و حرکت قدرتمند به سوی هنر تراز انقلاب اسلامی و نمایش شکوه فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی است.

وی با اشاره به مصوبه کمسیون فرهنگی دولت در جهت هزینه کرد ۵ درصد از بودجه دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به زودی جشنواره‌های دانشجویی فرهنگی و هنری پس از سال‌ها با راهبری دانشگاه‌ها و همکاری نهادهای مرتبط برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ مصوبات اخیر دولت در حوزه فرهنگ و هنر گفت: معافیت مالیاتی برای تولیدات نرم افزاری حوزه بین‌الملل و سخت افزاری ملی در جهت مطلوب سازی زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری، توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

در ادامه جلسه اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و اصلاحیه ضوابط تأسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری مصوب جلسه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و کلیات اساسنامه بنیاد پویا نمایی ایران در این جلسه با رای اکثریت تصویب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.