جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

مدیر عامل «انجمن سینمای جوانان ایران»:

«انجمن سینمای جوانان ایران» از بزرگترین مدارس سینمایی جهان است

مهدی آذرپندار در اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اولویت این رویداد را جذب آثار هنرمندان کشورهای همسایه دانست و از رایزنان فرهنگی خواست ظرفیت لازم را فراهم و برای معرفی جشنواره فیلم کوتاه تهران پیگیری های لازم را انجام دهند.

به گزارش سینماپرس، مهدی آذرپندار در ششمین و آخرین روز نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز استعدادیابی، بزرگترین مدرسه سینمایی ایران و از بزرگترین مدارس سینمایی جهان است که در۵۸ نقطه کشور دفتر دارد و اقدام به آموزش فیلمسازی و حمایت از فیلمسازان با ساخت فیلم های کوتاه می کند و متولی اصلی سینمای پایه کشور است.

وی با اشاره به آغاز چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از پنجشنبه هفته پیش رو (۲۸ مهر) ‌ گفت: این جشنواره بین المللی ترین رویداد سینمایی ایران است. در داخل کشور بیشترین توجه به جشنواره فیلم فجر است، جشنواره ای که بیشتر داخلی است تا خارجی، اما اعتبار جشنواره فیلم کوتاه تهران در خارج از کشور است.

آذرپندار با اشاره به رکوردشکنی جشنواره فیلم کوتاه تهران در این دوره با دریافت هفت هزار و ۷۲۱ اثر از ۱۳۱ کشور جهان این رکورد را مهم خواند و افزود: رایزنی فرهنگی مسوولیت تبلیغ ظرفیت های فرهنگی هر کشوری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره های فجر و حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه تهران زنده بودن فضای فرهنگی کشور را نشان می‌دهند، از رایزنان فرهنگی خواست تا این ظرفیت به جهان و در کشورهای محل ماموریت خود شناسانده شود.

آذرپندار با یادآوری اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران مورد تایید آکادمی اسکار است، افزود: در فیلم بلند کشورها به آکادمی اسکار اثر معرفی می کنند اما در حوزه فیلم کوتاه جشنواره ها فیلم معرفی می کنند. آکادمی اسکار به ۱۵۰ جشنواره در جهان این اعتبار را داده که جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از این جشنواره هاست. سال گذشته اسپانیا و در سال های گذشته ایران این جایزه را دریافت کرد.

وی افزود: اسپانیا، هند و بسیاری از کشورهای صاحب سینما مشتری جشنواره ما هستند اما نیاز داریم کشورهای همسایه و منطقه بیشتر یا این ظرفیت آشنا شوند.

دبیر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: امسال توانستیم فراخوان جشنواره را به ۱۲ زبان منتشر کنیم که برای شناخت بیشتر این ظرفیت بود و در رکورد شکنی اثرگذاری داشت. آنقدر که در فرانسه، روسیه و چین این جشنواره را می شناسند، در کشورهای عربی شناخته شده نیستیم و در کشورهای همسایه این اتفاق نیفتاده است.

وی از رایزنان فرهنگی خواست ظرفیت لازم را فراهم و برای معرفی جشنواره فیلم کوتاه تهران پیگیری های لازم را انجام دهند و گفت: ارجحیت ما معرفی جشنواره در کشورهای همسایه است و برای ما این رویکرد وجود دارد که دامنه ای به این منظور فراهم و میهمان هم از کشورهای همسایه داشته باشیم.

آذرپندار گفت: ما برای این جشنواره معمولا از کسانی دعوت می کنیم که پیشتر در فرانسه، ایتالیا، آلمان و آمریکا از آنها دعوت شده و خواسته اند به آنها اعتبار دهند.

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.