سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

رئیس سازمان سینمایی:

نشر درست معارف اسلامی به زبان تصویر به آگاهی و بازشناسی حقیقت کمک می‌کند و موج‌اسلام‌هراسی را خنثی می‌سازد

محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور امروز (۲۵ مهرماه) در نشست مشترک با مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد بر لزوم تولیدمحوری جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در این نشست گفت: جشنواره امام رضا(ع) سالیان سال است که شروع و در ابعاد گسترده ای برگزار می شود و در برخی رشته ها، زمینه های تولیدی خوبی را مهیا کرد اما در حوزه تولید فیلم متاسفانه اتفاقات مهمی نیافتاده است. وی افزود: باید رویکرد و تمرکز را به سمت تولید آثار در این حوزه ببریم. چرا نباید تولیدات فاخر و ماندگاری در زمینه امام رضا (ع) نداشته باشیم؟ آیا مشکل منابع مالی است یا همت عالی؟

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی را در گذشته تفکر تولید نمایش و کتاب و اجراهای جدید آن را متمایز و جریان ساز کرده بود. خاطرنشان کرد: جشنواره ها اساسا، بهانه ای برای رشد و رونق تولید در حوزه های عمومی و موضوعی هستند و ضروری است با کمک نهادهای مختلف تولیدات سینمایی در دستور کار قرار گیرد. وی اضافه کرد: معتقدم به جای برگزاری جشنواره ای صرف، کار سینمایی را شروع کنیم و قطعا، اگر جرقه چنین کاری بخورد متوقف نمی شود.

خزاعی با اشاره به لزوم جریان سازی سینمایی پیرامون امام رضا(ع) از مجرای تولید آثار عنوان کرد: باید جلسات مشورتی و هم اندیشی برای تولید فیلم در این زمینه به طورجدی پیگیری شود. این مطالبه میلیون ها انسان متدین و عاشق امام رضا (ع) است. آیا بعد از ۴۰ سال نباید کاری سترگ با موضوع امام رضا تولید شود؟

وی با تاکید در راستای برگزاری جشنواره امام رضا(ع) حرکت به سمت تولید یک مطالبه جدی است که باید محقق شود تصریح کرد: نگاه ما به این رویداد معنوی حمایتی است ولی معتقدم رویکرد، تمرکز و دغدغه ما باید تولید آثار دینی در کشور باشد و قطعا چیزی که از جشنواره ها باقی می ماند آثار تولید شده موضوعی است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه‌ وقتی همه ما مدیون امام هشتم (ع) هستیم این کوتاهی در حوزه فرهنگ نباید دیده شود. از همه دستگاه های ذیربط اعم از سازمان سینمایی، آستان قدس رضوی، حوزه هنری، سازمان حج و زیارت، سازمان اوقاف، شهرداری ها و غیره باید دست به دست هم بدهیم و فعالیت را در زمینه تولید آثار ماندگار رضوی آغاز کنیم. وی با تمجید از اقدامات بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) در زمینه ترویج ارزش های معنوی امام هشتم اضافه کرد: باید این رویکرد تقویت شود و امروز در کشورهای مختلف احتیاج به محصولات فرهنگی در این حوزه دارند. بدیهی است که فیلم تاثیرگذارترین ابزار و رسانه در این حیطه است.

خزایی افزود: جوانان دنیا امروز تشنه‌معارف واقعی اسلام هستند و نشر درست معارف اسلامی به زبان تصویر به آگاهی و بازشناسی حقیقت کمک می کند و موج‌اسلام‌هراسی را خنثی می سازد.

مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت و روند جشنواره فیلم رضوی به برنامه ریزی در راستای توسعه این رویداد و تغییرات ساختاری آن برای دوره اینده پرداخت. وی گفت: نحوه برگزاری جشنواره را نسبت به سال گذشته با تاکید بر ملی و حرفه ای تر شدن متفاوت کردیم و مرکزیت جشنواره و دبیرخانه آن در بنیاد امام رضا مستقر خواهد شد ولی در ابعاد ملی و در همه استان ها برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با تشریح ساختار جشنواره و بخش های آن در حوزه های کوتاه، داستانی و نیمه بلند اضافه کرد: با توجه به اینکه جشنواره از سال ۹۹ برگزار نشده کلیه آثار از آن تاریخ پذیرش می شوند. سعیدی زاده از ایجاد زیرساخت های تخصصی در قالب دفتر بعد از برگزاری جشنواره در بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) خبر داد و اظهار کرد: این یکی از راهبردهای ما خواهد بود و اگر این زیرساخت ها ایجاد نشود قطعا موفق نخواهیم بود. وی ادامه‌ داد: در نظر داریم با رویکرد همگرایی همه نهادهای فرهنگی و هنری را به منظور اعتباربخشی و حمایت پای کار بیاوریم.

سعیدی زاده با تاکید بر جوانگرایی در این زمینه گفت: توجه جدی به جریان نوپا و حرفه ای در راستای رشد و استعدادیابی یک نسل جدید در بوم ایران خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.