یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

رئیس سازمان سینمایی:

«جشنواره فیلم کودک» بسیار باشکوه برگزار شد/پیوند بین «اقتصاد» و «محتوا» آرزوی دیرینه ماست

محمد خزاعی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی با حضور در پردیس ملت برای بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران هرگونه آمار اختلافی در بلیط فروشی سامانه سمفا را رد کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی با حضور در محل برگزاری چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از روند برگزاری این رویداد بازدید کرد. وی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اهمیت فیلم کوتاه و چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: من فکر می‌کنم انجمن سینمای جوانان در دوره جدید توانسته با مخاطب خودش و فیلمسازان ارتباط خوبی بگیرد. اینکه فیلمسازان کوتاه انجمن را خانه خود می‌دانند و احساس می‌کنند جشنواره متعلق به خودشان است، مؤید همین موضوع است.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر، اگر اکنون شاهد استقبال بسیار خوب هنرمندان در عرصه‌های مختلف فیلمسازی کوتاه هستیم، بدین معنی است که انجمن سینمای جوان به درستی عمل کرده است؛ چه در حوزه تولید و چه در حوزه برگزاری جشنواره. اکنون خوشبختانه فیلمسازان جشنواره را متعلق به خودشان می‌دانند، احساس می‌کنند باید در آن حضور داشته باشند و همراهی کنند تا نقصان‌ها برطرف شود.

رئیس سازمان سینمایی در واکنش به سؤالی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درباره فروش بلیط سینما خارج از سامانه‌های قانونی گفت: در توزیع بلیط‌فروشی چنین چیزی نشنیده‌ام؛ معمولاً همیشه درصد اختلافی در گیشه وجود دارد که طبیعی است، اما اگر فکر می‌کنید زیرساخت‌ها دچار اختلال شده یا کسی عامدانه کاری انجام می‌دهد، احساس غلطی است. بلیط فروشی به سمفا ارتباطی ندارد و خود سامانه‌های بلیط‌فروشی که نزدیک به ۴-۵ سامانه هستند، در حال کاراند.

خزاعی درباره جشنواره فیلم کودک نیز گفت: این جشنواره بسیار باشکوه برگزار شد، دیدید که چه مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ای داشت و آثاری که در جشنواره فیلم کودک امسال بود، از شاخصه‌های بسیار خوبی برخوردار بود. به زعم بعضی از داوران، تعدادی از آثار حاضر هم می‌توانند در حوزه اقتصادی موفق باشند و هم دارای محتوا هستند.

وی اضافه کرد: فراموش نکنید پیوند بین اقتصاد و محتوا آرزوی دیرینه ماست، بدین معنی که فیلمی بسازیم که هم از لحاظ محتوایی موفق باشند و هم مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. این موضوع در بعضی از آثار حاضر در جشنواره فیلم کودک دیده شد. البته به نظرم برای رسیدن به نقطه مطلوب، مسیر طولانی در جشنواره فیلم کودک داریم. انشاءالله بعد از پایان جشنواره، آسیب‌شناسی این رویداد آغاز خواهد شد تا بتوانیم برای سال آینده برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.