یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

کارگردان «محرمانه»:

هدف عمده بیان رویکرد «مافیای دارو» در داخل کشور بود

سریال «محرمانه»

سینماپرس: کارگردان سریال «محرمانه» ردپای مافیای دارو را روایت کرده که در قالب ساخت واکسن کرونا مطرح‌شده و چالش‌های دانشمندان برای دست‌یابی به یک دارو نجات‌بخش را بیان می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محمود معظمی کارگردان در گفت‌وگو با میزان در مورد هدف از ساخت سریال «محرمانه» گفت: هدف بیان گوشه‌ای از تلاش کادر درمان همچنین مرارت‌هایی که دانشمندان و نخبگان برای ساخت واکسن و داروی کرونا متحمل شده‌اند تا به نجات جان انسان‌ها بپردازند است. ازاین‌رو اتفاقات، وقایع و تلاش‌هایی که در جریان رسیدن به داروی کرونا انجام می‌شود را به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: سریال «محرمانه» در ژانر معمایی جنایی قرار دارد که به ماجرای چند نخبه ایرانی می‌پردازد. آنان به آفریقا سفرکرده و در این مسیر با اتفاقاتی مختلف روبرو می‌شوند. این سریال پیشرفت‌های علمی و تلاش‌های دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی و ساخت واکسن کرونا را به نمایش می‌گذارد به‌عبارت‌دیگر داستان پشت پرده تلاش‌ها دانشمندان ایرانی و رخدادهایی که با آن مواجه شدند را به شکلی جذاب و هیجان‌انگیز مطرح می‌کند. از سوی دیگر هدف عمده بیان رویکرد مافیای دارو در داخل کشور بود و نکته دیگر چالش‌هایی را که برای دانشمندان رقم‌زده شد بود را روایت می‌کند.

معظمی تصریح کرد: داستان این سریال نشان می‌دهد که در دوران بحران کرونا، برخی افراد و گروه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند و با ایجاد اختلالات و مشکلات مختلف، تلاش می‌کنند تا دانشمندان را از راه خود بازدارند.

وی اشاره‌ای به شرایط سخت دوران کرونا داشت افزود: در زمان شیوع و توسعه بیماری کرونا متاسفانه عزیزان بسیاری را از دست دادیم بنابراین نیاز بود تا علاوه بر یادآوری تلاش شبانه‌روزی و بی‌منت کادر درمان نگاهی داشته باشیم به دستاوردهای علمی و تکنولوژی ایران در جهت رفع مشکلات جامعه ازاین‌رو با کمک زبان هنر و تصویر برای مطرح کردن این رشادت به میدان آمدیم.

این کارگردان، در مورد سریال «محرمانه» بیان کرد: داستان نوشته‌شده بسیار پررمزوراز بوده و شامل صحنه‌ها و اتفاقات متفاوتی است. این مهم بر اساس اصول ژانر در نظر گرفته‌شده برای تولید سریال پیش‌بینی و در دستور کار قرار گرفته به همین دلیل امیدوارم که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

معظمی در مورد علت به تعویق افتادن سریال «محرمانه» گفت: ازآنجاکه سریال «محرمانه» را در چند کشور؛ هلند، کنیا و جنوب ایران همچنین بخش‌های دیگر در تهران فیلم‌برداری شد صحنه‌های اکشن و پر ماجرایی برای این سریال به همراه دارد که توسط مهدی حمزه طراحی‌شده بود. درعین‌حال تلاش نویسندگان و تهیه‌کننده این سریال نیز همپای تلاش سایر عوامل به‌پیش رفته است.

وی در مورد مشکلات پیش روی ساخت سریال «محرمانه» ادامه داد: هر اثر شرایط خاص خودش را برای ساخت دارد. تعداد لوکیشن‌ها و بازیگران فراوانی که در این سریال قرار دارند همچنین ماجراهای خاصی که در هر قسمت در نظر گرفته‌شده؛ دشواری‌هایی را به همراه داشته است. از سوی دیگر بخشی‌هایی که دستخوش تغییرات شده بود و علت آن صیقل دادن بیشتر داستان بود، اگرچه دشواری‌ها را چند برابر می‌کرد، اما جذابیت کار را به دنبال داشت.

کارگردان سریال «تکیه‌بر باد» در مورد انتخاب بازیگران ابراز کرد: بازیگرانی که در سریال «محرمانه» همکاری کردند همگی افراد حرفه‌ای هستند و با آنان قبلاً نیز کارکرده بودم؛ بنابراین با شیوه بازی آنان آشنا بوده و از همراهی با گروه و انگیزه آنان در جهت تلاش برای خلق یک شخصیت، آگاه لازم را داشتم ازاین‌رو دست به انتخاب آنان زدم. باید تاکید کنم نتایج خوبی که از همکاری با آنان به دست آوردم زمینه انتخاب بازیگران شده بود.

معظمی در مورد ساخت سریال «محرمانه» گفت: ساخت سریال معمایی جاسوسی سختی‌ها و شرایط ویژه خودش را دارد. هر فیلم‌سازی با قصه این‌چنینی روبرو می‌شود جزئیات و اتفاقات متفاوتی را طراحی کرده و برای سریال مدنظر قرار می‌دهد. همان‌قدر که این ژان برای مخاطبان جالب است دشواری تولید آن نیز دوچندان محسوب می‌شود، در عین حال، چون سریال «محرمانه» در چند کشور فیلم‌برداری شد بر دشواری کار افزوده بود.

وی بیان کرد: خدا را شکر بازخوردهای میدانی مشخص کرد که سریال موردتوجه مخاطبان قرارگرفته و بخش‌های پر تعلیق و هیجان‌انگیز آن سبب جذب مردم به این سریال شده است؛ بنابراین هم قصه و هم سرنوشت کاراکترها عوامل هستند که مخاطبان را همپای بخش‌های مختلف به جلو می‌برد.

معظمی ویژگی‌های سریال «محرمانه» اشاره کرد و افزود: هر قصه ساختار ویژه خودش را دارد و سختی زیادی برای ساخت آن کشیده شده است قاعدتاً هر کاری که دشواری و مشکلات چالش‌هایی زیادتری داشته باشد لحظات جذاب‌تری را برای مخاطب رقم می‌زند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.