یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

برای دوره چهل‌ودوم؛

مهلت ثبت نام و ارسال آثار «جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» تعیین شد

چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: مهلت ثبت نام و ارسال آثار در دوبخش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، مهلت معرفی برگزیدگان جشنواره‌های ملی تئاتر کشور به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

دبیرخانه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«در راستای برنامه‌ریزی و انجام مقدمات حضور آثار در جشنواره، برگزیدگان جشنواره‌های ملی تئاتر کشور تا تاریخ دهم آذرماه مهلت‌ دارند که از طریق مکاتبه دبیر جشنواره مربوطه و ارسال فیلم اثر، برای ارزیابی حضور نهایی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اقدام کنند.»

مطابق فراخوان این دوره از جشنواره، آثار برگزیده جشنواره‌های ملیِ تئاتر که در فاصله زمانی یکم بهمن ۱۴۰۱ تا ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ برگزارشده‌اند، با معرفی دبیرانِ آن جشنواره‌ها و ارسال فیلم، می‌توانند متقاضی حضور در بخشِ مرورِ جشنواره تئاتر ایران و بخش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر خیابانی باشند. نمایش‌های برگزیده برای شرکت در این بخش، توسط هیئت انتخابِ آثارِ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهند شد.

بدیهی است به‌منظور انجام مراحل ارزیابی و بررسی‌های کارشناسی ضرورت دارد جشنواره‌هایی که برگزارشده و به پایان رسیده‌اند در اولین فرصت نسبت به معرفی آثار برگزیده براساس ضوابط فراخوان جشنواره تئاتر فجر اقدام کنند.

همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات به بخش «پژوهش» چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری تمدید شد.

بخش پژوهش و سمینار بین‌المللی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با موضوع «جشنواره تئاتر فجر؛ گذشته، حال، آینده» در دو زمینه مقالات پژوهشی و ایده‌های نو برگزار خواهد شد.

محورهای اصلی مقالات پژوهشی، بررسی ساختار، سیاست‌گذاری، مدیریت، بودجه و برنامه‌ها (در بخش‌های اصلی و جنبی) در ادوار مختلف جشنواره تئاتر فجر، ارزیابی تأثیرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنریِ جشنواره تئاتر فجر در ایران، مقایسه جشنواره تئاتر فجر با دیگر جشنواره‌های تئاتری در جهان و آینده‌پژوهی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام‌شده است.

پژوهشگران می‌بایست ابتدا چکیده مقالات خود را تا حداکثر ۳۰۰ کلمه از طریق سایت جشنواره به آدرس fitf.theater.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در صورت پذیرشِ عنوان و چکیده از طرفِ داوران، در مرحله بعد، اصل مقالات خود را با حدود ۵۰۰۰ کلمه در دو فرمت Word و PDF در وبگاهِ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بارگذاری کنند.

آخرین‌مهلت ارسال اصل مقالات ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ و زمان اعلام نتایج مقالات پذیرفته‌شده ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

چهل و ‌دومین جشنواره بین‌المللی ‌تئاتر فجر به دبیری مهدی حامدسقایان در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.