سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

وزیر ارشاد:

دولت قبل به دنبال حذف «حکمرانی فرهنگی» بود/ دو سال تلاش کردیم تا قطار فرهنگ و هنر را به ریل انقلاب برگردانیم

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اغتشاشات سال گذشته گفت: دشمن همه عناصر خود را به میدان آورد و خواب‌های بدی هم برای کشور دیده بود و اگر مجاهدت‌ آرمان‌ها و روح‌الله‌ها نبود به پیروزی می‌رسید.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه شب در هفدهمین یادواره شهدای بسیج مسجد جامع لولاگر و گرامیداشت شهادت شهید آرمان علی‌وردی با اشاره به حوادثی که این روزها در غزه می‌گذرد، افزود: از نخستین روزهای انقلاب اسلامی، آرمان قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از ارزش‌های انقلابی مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر خرداد ۴۲ را به عنوان آغاز نهضت انقلاب اسلامی در نظر بگیریم، انقلاب ما اکنون در شصتمین سال خود قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) مکتبی جامع بوده است، خاطرنشان کرد: اگر به جنبش‌های دو قرن اخیر نگاه کنیم هیچکدام این جامعیت را نداشته و هرکدام با تاکید بر یک هدف چشم بر اهداف و ارزش‌های دیگر بسته‌اند.

وی ادامه داد: انقلاب مشروطه یک جنبش ضداستبداد بود اما در صحنه عمل به علت غفلت از استعمار خارجی شکست خورد. در تجربه نهضت ملی‌سازی نفت هم با یک جنبش ضداستعماری مواجه هستیم که به علت عدم جامعیت نهایتا با یک کودتا شکست خورد.

اسماعیلی با تاکید بر سه رکن مبارزه با استبداد، استعمار و صهیونیسم در نهضت انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) از همان روز اول انقلاب هم به شاه، هم به آمریکا و شوروی و هم به رژیم اشغالگر قدس حمله کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو شاخص «فضیلت» و «شهادت» را به عنوان ارزش‌های مکتبی حرکت امام خمینی(ره) بر شمرد و افزود: امروز ما اثرات مکتب امام(ره) را در مبارزه جوانان فلسطینی مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ فلسطین نگاهی بیاندازیم متوجه سرانجام حرکاتی می‌شویم که تحت لوای ناسیونالیسم عربی پیش رفت و به شکست‌های مفتضحانه ختم شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جریان ملی‌گرا سرانجام چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کمپ‌دیوید موجودیت اشغالگران را به رسمیت شناخت و تسلیم شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن یادآوری اینکه امام خمینی(ره) مبارزه فلسطین را با پرچم دین تعریف کردند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اسفند ۱۳۶۷ و چندماه پس از پایان جنگ تحمیلی وعده دادند که جنگ ما آزادی قدس را در پی خواهد داشت و امروز قدس از هر زمان دیگری را به پیروزی نزدیک است.

۱۵ مهر روز «پیروزی جوانان فلسطین» نامگذاری شد
اسماعیلی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در ۱۵ مهر و حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: در شورای فرهنگ عمومی ۱۵ مهر را به عنوان روز پیروزی جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را روز نسل‌کشی کودکان و زنان فلسطینی نامگذاری کردیم.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم این حوادث فراموش شود. دشمنان روایات جعلی از نسل‌کشی درست کردند اما امروز مردم جهان شاهد یک نسل‌کشی واقعی در غزه هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آمادگی دولت برای کمک‌رسانی به جریان مقاومت گفت: دولت سیزدهم دیگر بنا ندارد مقدرات مملکت را به ارتباط با غرب وحشی گره بزند.

اسماعیلی با اشاره به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم افزود: در دهه گذشته میزان انفعال دولت در عرصه فرهنگ بیش از اقتصاد و سیاست و خارجی بود اما در دولت جدید بنا به توجه به ارزش‌هاست.

وی ادامه داد: در دولت قبل به دنبال حذف حکمرانی فرهنگی بودند اما در این ۲ سال تلاش کردیم تا قطار فرهنگ و هنر را به ریل انقلاب برگردانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اغتشاشات سال گذشته گفت: دشمن همه عناصر خود را به میدان آورد و خواب‌های بدی هم برای کشور دیده بود و اگر مجاهدت‌ آرمان‌ها و روح‌الله‌ها نبود به پیروزی می‌رسید.

اسماعیلی توجه به مساجد را از مهمترین سیاست‌های فرهنگی دولت سیزدهم‌ خواند و افزود: مسجد باید کانون تربیت نیروی انسانی مجاهد، عالم و انقلابی باشد.

در پایان این مراسم از پدر شهید آرمان علی‌وردی که در اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسید قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.