جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

وزیر ارشاد:

ثبت «انجمن دف زنی» یک‌هدیه از طرف دولت به مردم «کردستان» است

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به افزایش صد میلیاردی اعتبار مجتمع فرهنگی کردستان گفت: با افتتاح مجتمع فرهنگی سنندج، این مجتمع به یکی از قطب‌های مهم دارای زیرساخت برای برگزاری رویدادهای مهم تبدیل خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، در دومین سفر استانی خود به کردستان در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح مجتمع فرهنگی سنندج، این مجتمع به یکی از قطب‌های مهم دارای زیرساخت برای برگزاری رویدادهای مهم تبدیل خواهد شد.

وی افزود: کردستان یکی از مهمترین حوزه‌های تمدنی ایران‌زمین است، خاستگاه بسیاری از هنرمندان اصیل کشور است و امروز هم درحوزه فرهنگ و هنر می‌درخشد.

وی درباره وعده ثبت انجمن دف زنی که از مصوبات سفر دور اول بود گفت: در سفر اول به کردستان به هنرمندان وعده دادیم انجمن دف زنی را ثبت کنیم و این امر فرآیندی داشت، از لحاظ آیین‌نامه‌امکانش وجود نداشت، اما این وعده در آستانه سفر دوم رییس‌جمهور انجام شد و این یک‌هدیه از طرف دولت به مردم کردستان است.

اسماعیلی درباره اهداف سفر دوم خود به کردستان ادامه داد: در این سفر هم به پیگیری مصوبات سفر اول می‌پردازیم و همچنین با اهالی فرهنگ و هنر دیدار خواهیم کرد. یکی از برنامه‌های ویژه رییس‌جمهور نیز در این سفر دیدار با اهالی فرهنگ و هنر در شهر سنندج است.

وزیر فرهنگ درباره وضعیت مجتمع فرهنگی کردستان که از مصوبات دور اول سفر به کردستان بود تصریح کرد: ما در هر سفری که آمدیم از طرح مجتمع فرهنگی بازدید کردیم و آخرین خبر این است که هفته گذشته ۴۰ میلیارد تومان نقدینگی به این طرح تزریق شد. در سفر اول ۱۵۰میلیارد تومان به این طرح اختصاص دادیم که ۹۰ میلیارد آن جذب شده است. برای سفر دوم هم ۹۰ میلیارد اختصاص دادیم که با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ به ۱۹۰ میلیارد افزایش پیداکرد.

وی افزود: این طرح، مجتمع بسیار خوبی است و افتتاح آن سنندج را به یکی از قطب‌های دارای زیرساخت‌های اصلی برای برگزاری رویدادهای مهم تبدیل خواهد کرد.

وزیر فرهنگ درپایان درباره برگزاری نمایشگاه کتاب استانی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب استانی متوقف شده بود، ولی در همین روزها شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب آذربایجان شرقی هستیم و ما آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در کردستان‌هم داریم. سنندج در سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شده بود که این نشان دهنده ظرفیت‌های بالای سنندج در این حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.