دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

«حسن زاهدی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

دردها بسیار زیاد است اما گویا مسئولان سینمایی به عمد چشم خود را روی دردها بسته‌اند!

حسن زاهدی در نوزدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: وضعیت سینما، فرهنگ و زندگی سینماگران خراب است اما مدیران سینمایی برای فروش کمدی های نازل خوشحال هستند و شادی می کنند!

برنده سه سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این شادی ها در خصوص وضعیت سینما و فیلم ها شوآف و شعار است! ای کاش ما به جای این کارها به فکر همکاران مان باشیم که در وضعیت وخیم معیشتی به سر می برند؛ ما قبل از سینماگر بودن انسان هستیم و باید به فکر یکدیگر باشیم. من نمی توانم چون سقف بالای سرم است به فکر اجاره نشین ها نباشم! من نمی توانم چون نانی در سفره دارم به فکر کسانی که برای ارتزاق روزانه شان دچار معضلات اساسی هستند بی‌توجه باشم.

وی یادآور شد: مازیار شیخ محبوبی چندی پیش خودش را در خانه با کابل صدابرداری حلق آویز کرد؛ چرا این اتفاق تلخ افتاد؟ قطعا به دلیل بحرانی بود که گریبان او را گرفته بود. امروزه خیلی از سینماگران خیلی ها حال خوشی ندارند. بحران بسیار زیاد است و نمی دانم چه می توان کرد که این بحران کاهش پیدا کند.

زاهدی در همین راستا یادآور شد: اصغر شاهوردی صدابردار برجسته سینما الآن زندگی دارد؟ خانمش این همه برایش زحمت می کشد اما نقش مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری در قبال او چیست؟ دردها بسیار زیاد است اما گویا مسئولان به عمد چشم خود را روی دردها بسته اند!

این صدابردار برجسته سپس با تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان فرهنگی ملزمند برای بلندمدت فکر کنند اظهار داشت: سینماگران پیشکسوت سال ها برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم زحمت کشیدند و شایسته نیست که این چنین به حال خود رها شوند و کسی یادی از ایشان نکند! همکاران عالی رتبه من اغلب مستأجر و اجاره نشین هستند و وضعیت بسیار بدی دارند، آیا این زندگی شایسته یک فعال فرهنگی و هنری است؟

صدابردار فیلم های سینمایی «درباره الی» و «خاک آشنا» تصریح کرد: امروز کار سینماگران به جایی رسیده که مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کند و تدبیری برای رفع بحران سینماگران داشته باشد؛ متأسفانه مدیران که شمشیر را برای اهالی سینما از رو بسته اند و فقط برای ایشان خط و نشان می کشند!

زاهدی متذکر شد: همه می دانیم که وضعیت سینما خراب است. وضع فرهنگ ما خراب است. این فیلم های کمدی فقط زندگی سینماداران را نجات داد اما قطعا ذهنیت فرهنگی فیلمسازان و سینماگران ما چنین آثار نازلی نیست!

وی در پایان این گفتگو افزود: شاید یک بخش کوچک ما سینماگران درآمد خوب داشته باشند اما بقیه از پس تأمین زندگی شان برنمی آیند؛ این یک حقیقت تلخ است و نمی توان روی آن سرپوش گذاشت و نادیده اش گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.