چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

وزیر ارشاد:

«آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا» جان­‌های تشنۀ بسیاری را سیراب آموزه­‌های ناب دینی و اخلاقی می­‌کرد

فاطمی‌نیا

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی نیا گفت: دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی­ های وی شناخته می­ شد. لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت.

به گزارش سینماپرس، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"عالمان دین، پرچمداران آفاق ملکوت و معنویت و وارثان انبیا به شمار می روند. صلاح و سداد جوامع ایمانی، در همۀ زمان ها، مرهون راهبری و تعلیمات این دانایان روشنی بخش و حکمت آموزی است که تعمیق خداباوری علمی و تحکیم معرفت افزایی و کسب فضائل اخلاقی از خصایص آنان است و چه بسا که از همین رو و به نقل از پیامبر عظیم الشأن حضرت ختمی مرتبت(ص) آمده است: «العُلماءُ مَصابیحُ الارضِ و خُلفاءُ الانبیاءِ»؛ عالمان چراغ های زمین و جانشینان پیامبران اند.

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا(ره) در زمرۀ این عالمان هدایتگر و روشن ضمیری بودند که دقت نظر در تحقیق و پژوهش و رسیدن به مستندات مستدل در بیان مسائل، از ویژگی های وی شناخته می شد. لحن شیوا و شنیدنی این استاد اخلاق و بلاغت کلام و کرامت کردار ایشان، جلب و جذب مخاطب را به دنبال داشت.

حضور آن عالم واعظ در محافل و مجالس دینی و علمی و طرح مباحث اخلاق معرفتی و سلوک عرفانی در میان خیل مشتاقان، جان های تشنۀ بسیاری را سیراب آموزه های ناب دینی و اخلاقی می کرد و زمینه ساز آشنایی جوانان معرفت جو با معارف دینی می شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته و چشمگیر مرحوم استاد فاطمی نیا، این بود که مفاهیم فنی و علمی مورد توجه را به گونه ای بیان می کرد که عموم مردم نیز از آن بی بهره نمانند و آنان نیز بتوانند از این معانی بلند به دلیل بیان رسای وی آگاهی یابند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطرۀ آن روحانی وارسته، وظیفۀ خود می دانم که از تلاش های برپاکنندگان آیین نکوداشت ایشان صمیمانه قدردانی نموده و مراتب سپاس و امتنان خود را به همۀ بزرگوارانی ابراز نمایم که با شرکت در این آیین، به معرفی هرچه بهتر و بیشتر ابعاد شخصیتی و علمی آن عالم فرزانه و دیگر مفاخر ایران عزیز اسلامی اهتمام م می ورزند. "

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.