یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین:

«انقلاب اسلامی» به دنبال سلطه نظامی نیست بلکه به دنبال «ترویج گفتمان» است/امسال ۷۰۰ «خادم الحسین فلسطینی» در «موکب الاقصی» حضور داشتند

مراسم رونمایی از کتاب‌های منشور سینما و ماهیت‌شناسی نخستین فتنه در قرن جدید

سینماپرس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از هیات‌های مذهبی خواست تا زمینه‌ حضور بیشتر کودکان و نوجوانان را در هیات فراهم کنند و از ظرفیت آن‌ها در امور اجرایی بهره‌مند شوند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امروز، شنبه ۲۰ آبان در هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور گفت: هیات‌ها باید به مخاطبین با سنین پائین‌تر توجه بیش‌تری داشته باشند و باید زمینه‌سازی حضور بیش‌تر کودکان و نوجوانان را فراهم کنند و از ظرفیت آن‌ها در امور اجرایی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه روح هیأت، توسل به سیدالشهدا(ع) در تمام مراسم‌ها است، اظهار داشت: روایت ماجرای حسینی(ع) باید با نگاه حماسی باشد. چراکه با این نگاه، جامعه تمدن‌ساز و انسان‌ساز خواهیم داشت.

حاج علی اکبری افزود: مؤمن مجاهد در نگاه قرآن کریم به معنای مؤمنی است که برای ایمان خود سرمایه‌گذاری می‌کند. البته در تربیت، مسیرهای میان‌بر و راه‌های نزدیک وجود دارد و یکی از موضوعاتی که می‌تواند به سیر تربیت سرعت دهد، اجتماع مؤمنانه هیأت است و یکی از دوران اوج رونق هیأت‌ها دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به نقش محوری مادر در خانواده گفت: اگر چیزی با عنوان حماسه حسینی(ع) داریم، این حماسه حاصل تربیت مکتب فاطمی(س) است. مکتب فاطمی(س)، مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و مکتب علوی، حسنی و حسینی را نیز در خود دارد.

امام جمعه تهران افزود: عنوان تربیت حماسی در مکتب فاطمی یک موضوع بسیار مهم است. در موضوع تربیت باید بر یک نقطه کانونی متمرکز شویم و تربیت حماسی عنوانی است که این نقطه کانونی را در خود حفظ کرده و برگرفته از متن قرآن و توحید است.

وی با بیان اینکه نخستین درگیری ما با استکبار جهانی در موضوع تربیت است، عنوان کرد: درگیری با استکبار جهانی در تمام مواضع سیاسی، اقتصادی، تربیتی و فکری شکل گرفته است. در واقع درگیری اصلی در حوزه تربیت است. تربیت، عمیق‌ترین بخش است که کم‌تر دیده می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه پیروز جنگ در این عرصه، پیروز نهایی است، تصریح کرد: امروز اهتمام شیاطین بر محور تربیت است. در این عرصه آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد و دست کم گرفتن این عرصه، مانند میدان دادن به دشمن است. توجه به تربیت در عرصه هیأت یک الهام الهی است و برای تحقق این هدف، باید نگاه تربیتی در کارگزاران هیأتی برجسته شود.

قرار گرفتن در جریان هدایت یک موهبت الهی است

آیت الله محمدعلی جاودان از کربلا به عنوان یک جریان هدایتی یاد کرد و گفت: اگر امروز نماز می‌خوانیم، به برکت کربلا است. اگر دخالت امام حسین(ع) در حکومت یزید نبود، قطعا امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود. جریان هدایت از زمان حضرت آدم تا ظهور حضرت حجت(ع) برقرار است و ما نیز می‌توانیم در این جریان هدایت سهمی داشته باشیم و اگر این وظیفه را به خوبی انجام دهیم، قطعا در تاریخ زنده خواهیم ماند.

این استاد اخلاق افزود: گام نخست برای حضور مؤثر در جریان هدایت، نیت خالص است. افرادی که در گذشته توانستند در جریان هدایت مؤثر باشند، تنها دغدغه دین دارند. این افراد چیزی برای خودشان نمی‌خواهند. مسئولان هیأت‌ها نیز باید نیت خالص داشته باشند و تنها برای امام حسین(ع) کار کنند.

وی با اشاره به اینکه هرچه در مسیر هدایت زحمت بیش‌تری بکشیم، بیش‌تر بهره‌مند خواهیم شد، یادآور شد: انسان از آن بخش زندگی خود که در راه خدا مصرف کرده، بهره‌مند خواهد شد. یکی از نشانه‌های مؤمن، پرهیز جدی از گناه است. فردی که ایمان داشته باشد، از تمام عمر خود بهره‌مند خواهد شد.

جاودان اضافه کرد: امروز جریان هدایت به دست هیأت، مساجد و زیارت‌گاه‌هاست و قرار گرفتن در این مسیر یک موهبت بزرگ الهی است.

تشکیلات هیأت در هیچ دین دیگری وجود ندارد

حسن رحیم‌پور ازغدی اظهار کرد: ساختار و تشکیلات هیأت در هیچ دین دیگری وجود ندارد. هیأت، یک روح جهادی مبتنی بر اعتقاد است که پیش از انقلاب و زمان پیروزی انقلاب کارکردهای مختلف و مؤثری داشته ولی پس از انقلاب این کارکردها بسیار تقویت شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اتفاقاتی که در سطح جهانی درحال رقم خوردن است، کم سابقه و بی‌سابقه است، عنوان کرد: بیش‌تر رسانه‌های قدرت‌مند جهان در دست یهودی‌ها است و ۸۰ سال است که چشم دنیا را در مقابل فجایع بسته است.

وی با اشاره به اینکه یهودیان ظلم بسیاری بر مسلمانان داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز در محور مقاومت شاهد حماسه‌های عجیبی هستیم که حاصل تربیت مدرسه اسلام است. توجه افراد بسیاری با دیدن مقاومت غزه به قرآن و اسلام جلب شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز شاهد تجمعات بر علیه اسرائیل در قلب آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه هستیم و در پی این تجمعات و اعتراضات، شاهد دیکتاتوری دولت‌های این کشورها هستیم.

وی اضافه کرد: عده‌ای گریه و ذکر مصیبت ما برای اهل بیت(ع) را تنها یک واکنش احساسی برای برخی وقایع می‌دانند درحالی که گریه برای اهل بیت(ع) بیش‌تر برای ما مفید است. اهل‌بیت(ع) از مرگ و شهادت نه می‌ترسیدند و نه فاصله می‌گرفتند. زمانی که حق ولایت از اهل‌بیت(ع) غصب می‌شد، چیزی از اهل بیت(ع) گرفته نمی‌شد بلکه حق بشر از وجود اهل‌بیت(ع) غصب می‌شد.

راهکارهای هیأت باید جمعیت مؤمنان انقلابی در مسائل نرم‌افزاری را افزایش دهد

ساسان زارع عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: جنس مسائل در گام نخست انقلاب اسلامی دفاعی، تمامیت ارضی، استقلال و ... است ولی در گام دوم در حوزه مسائل نرم‌افزاری است.

بدون شک بزرگ‌ترین خط مشی مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است ولی فلسفه و حکمت صدور بیانیه گام دوم از سوی یک حکیم فرزانه مغفول مانده است و تا زمانی‌که این مسئله حل نشود، مسائل کشور نیز حل نخواهد شد چرا که هیچ‌گاه تفاوت میان گام نخست و گام دوم را متوجه نشدیم و هنوز در گام نخست مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه اولویت، تحقق چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این چشم‌انداز، تمدن نوین ایرانی اسلامی است و اگر نتوانیم نسبت خود را با این تمدن تعریف کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید.

زارع با اشاره به اینکه متأسفانه غیر از مسئولین دولتی، جریان‌های نخبگانی نیز خود را در مسیر عملیاتی فرمایشات مقام معظم رهبری قرار نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری یک کشور پیشرفته، مستقل، معنوی و الهام‌بخش است که زمینه‌سازی ظهور را انجام خواهد داد.

وی افزود: چنین کشوری دارای دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. جنس مسائل در گام نخست انقلاب اسلامی دفاعی، تمامیت ارضی و استقلال است ولی در گام دوم در حوزه مسائل نرم‌افزاری است. تمدن‌سازی بدون نرم‌افزار محقق نخواهد شد و حرکت عمومی نیز در مسائل سخت‌افزاری با نرم افزاری متفاوت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی نیازمند حضور دائم است و عملیات فاطمی و حسینی کردن فرهنگ جامعه نیازمند یک حرکت مستمر است.

وی با اشاره به اینکه جوانان مؤمن و متعهد در این عرصه می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند، بیان کرد: متأسفانه این جوانان مؤمن و متعهد نیز عموما درگیر مباحث سخت‌افزاری هستند. هیأت باید راهکارهایی مدنظر قرار دهد تا جمعیت مؤمنان انقلابی در مسائل نرم‌افزاری نیز افزایش پیدا کنند و جهاد دائمی داشته باشند.

هیأتی‌ها مطیع فرمایشات رهبری باشند
منصور ارضی پیرغلام اهل بیت(ع) : نخستین هیأت توسط حضرت زهرا(س) تشکیل شد/تمام ارکان هیأت باید مراقب رفتار خود باشند یکی از مدیحه‌سرایان برجسته کشور گفت: نخستین هیأت در دستگاه اهل‌بیت(ع) توسط حضرت زهرا(س) و در زمان حدیث شریف کساء تشکیل شد. اگر ما در دستگاه امام حسین(ع) فعال هستیم، در مرحله نخست باید یقین کنیم که خداوند ما را با این هدف خلق کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهیم، مطرح کرد: یکی از راه‌ها برای موفقیت در مسیر این مسئولیت ترک حرام و انجام حلال است. این مداح برجسته کشوری با بیان اینکه اصل بنیاد هیأت دست حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: خرج هیأت‌ها و مراسمات را نیز خود حضرت زهرا(س) متقبل می‌شوند.

% buffered۰۰:۰۰

-۰۳:۲۴

Download

این مداح پیشکسوت تاکید کرد: حماسه فاطمیه دارای معانی بسیاری است. حضرت زهرا(س) تمام آن‌چه باید برای بقای اسلام و راه امیرالمؤمنین(ع) خرج کند را خرج کرده است. هیأت‌ها در جامعه محور هستند چراکه بنای انقلاب اسلامی نیز برپایه هیأت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ورود به هیأت دارای آدابی است، یادآور شد: نخستین هیأت در دستگاه اهل‌بیت(ع) توسط حضرت زهرا(س) و در زمان حدیث شریف کساء تشکیل شد. فعالان عرصه هیأت باید بدانند خاکسارترین فرد و کوچک‌ترین فرد خود شما هستید و هرگاه در این دستگاه خود را کوچک کنید، بزرگ خواهید شد.

ارضی با بیان اینکه باید در استقبال از دیگران به ویژه جوانان نهایت دقت را داشته باشید، ابراز کرد: در حریم هیات و زیر پرچم اهل‌بیت(ع) افراد بسیاری رشد پیدا کردند. در هیأت‌ها باید مراقب رفتار خود باشیم و هیأتی‌ها باید مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشند و اولین نفری باشند که فرمان ولی فقیه را عملیاتی می کنند. وی با بیان اینکه امروز دشمن در فضای مجازی سرمایه‌گذاری بسیاری دارد، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری در صدر اسلام نیز انجام شد و کار به جایی رسید که امام حسین(ع) را مسلمان نمی‌دانستند.

بازخوانی تربیت حماسی در مقاومت امروز مردم غزه

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: ماجرای تربیت حماسی را باید در مقاومت امروز مردم غزه بازخوانی کرد. غزه نمونه‌ای موفق از تربیت در میدان است که نمود آن تربیت در میدان هیأت است. افرادی مانند شهید محسن حججی تربیت شده بستر هیأت هستند و شهدایی که در طول این سال‌ها تقدیم اسلام شده‌اند، حاصل تربیت هیأت هستند.

وی افزود: از ابتدای حضور در هیأت است که مسئولیت‌پذیری و تقسیم کار شکل می‌گیرد. افراد در سنین نوجوانی که مسئولیت می‌پذیرند، علم مدیریت را آموزش می‌بینند. بنابر این هیأت یک ظرفیت عظیم درونی است.

آبفروش ادامه داد: هیأت را به عنوان یک کهن الگوی فرهنگی می‌دانیم و باید با این دیدگاه به هیأت نگاه کرد. اگر هیأتی با هدف قیام همراه باشد، این قیام در تمام شکل های هیأت بروز پیدا می‌کند. هیأت تربیتی باید مرد میدان و امانت‌دار باشد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر افزود: امروز شاهد جریان‌های فکری متعدد با سلیقه‌های متفاوت هستیم که هرکدام مسیر متفاوتی را طی می‌کنند. بار سنگینی در جریان تربیتی روی دوش افراد می‌آید و باید در مسائل تربیتی به افراد، چارچوب و نظام دهیم.

وی تاکید کرد: در حالت جبهه هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند متناسب با سبک فردی هیأت خود پیش برود بلکه باید شاهد اتحاد رویه باشیم. تربیت حماسی یک وصف کلی در تمام مسیرها است و اگر تربیتی، غیرحماسی باشد از چارچوب اصلی تربیتی خارج شده است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه مادر حماسه‌ها، فاطمیه(س) است، افزود: گسترده کردن امر تربیت یک موضوع بسیار مهم است که باید به آن توجه شود. هیأت، توحیدی‌ترین تشکیلات است. در هیأت، کوچک و بزرگ، عالم و بی‌سواد در کنار یکدگیر قرار می‌گیرند و این ظرفیت را دارد که قلوب و عقول مردم را درگیر کند. باید از این ظرفیت برای پیاده‌سازی فرصت‌های تربیتی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید قاعده هیأت تربیت و نگاه به نوجوان باشد، یادآور شد: اگر این قاعده شکل بگیرد، باید ساحت‌های مختلف هیأت از جمله سخنران و مداح نیز تغییر کند.

مسئله فلسطین از گذشته دغدغه بزرگ علمای شیعه بوده‌ است

حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم گفت: مراجع و علمای حوزه از همان روزهای نخست غصب فلسطین، موضع‌گیری کرده و حکم جهاد داده‌اند. در مراکز شیعه هیچ‌گاه شاهد بی‌تفاوتی به فلسطین نبوده‌ایم و امام خمینی(ره) نیز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مرجعیت ایشان، دغدغه فلسطین را داشته‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی پیش از دغدغه نابودی رژیم طاغوت، دغدغه نابودی اسرائیل را داشته است و مسئله فلسطین از گذشته دغدغه بزرگ علمای شیعه بوده‌ است. نخستین گام امام خمینی(ره) در شکل‌گیری محور مقاومت، برنامه‌ریزی روز قدس بود و ایشان با این برنامه‌ریزی تلاش کردند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

صلح‌میرزایی ادامه داد: راهبرد بعدی در اندیشه امام خمینی(ره)، بیداری اسلامی و قیام برای خدا بود. با این بیداری اسلامی هسته‌های مقاومت متشکل از نیروهای منطقه شکل گرفت. جبهه مقاومت، نخستین پیروزی را در جنوب لبنان به دست آورد که این پیروزی موجب اعتمادبه‌نفس و خودباوری جبهه مقاومت شد.

وی اضافه کرد: راهبرد بعدی، مجهز شدن جبهه مقاومت به فناوری‌های جدید بوده است و در کنار این اقدامات، همواره حمایت سیاسی از جریان مقاومت در دستور کار بوده است. جبهه مقاومت روز به روز درحال پیشرفت است. مقاومت و ایستادگی باید توسط خود فلسطینیان اداره شود و ما نیز وظیفه داریم از آن‌ها حمایت کنیم.

مدیر مؤسسه انقلاب اسلامی قم با اشاره به اینکه مقاومت به این معنی است که در مسیر خود هیچ‌گاه از موانع فرار نکنید، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم نیز آمده است که سنت خدا پیروزی جبهه مقاومت در مقابل کفار است. صحنه صبر و مقاومت مردم فلسطین باید دیده شود و امروز جهان در برابر ایمان مردم غزه تعظیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به فلسطین صادر شده است، خاطرنشان کرد: هر مسجد و هیأت باید به پایگاه و هسته‌ای برای پشتیبانی از محور مقاومت تبدیل شود. ابعاد بین‌المللی و سیاسی اسلام باید برای مخاطبین هیأت روشن شود و مخاطبین هیأت خود را مرکز دنیا بدانند و متناسب با این مرکز مسیر خود را پیدا کنند.

حضور ۷۰۰ خادم الحسین(ع) فلسطینی در موکب الاقصی

سردار سید مجتبی ابطحی گفت: هندسه قدرت جهانی در حال به هم خوردن است و جهان جدیدی در حال شکل‌گیری. پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی تلاش کردند سپاه یا ارتش را منحل کنند ولی به لطف خدا، امروز علاوه بر ارتش و سپاه، حزب الله، حشد الشعبی، انصارالله و حماس نیز شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در عالم، جبهه مقاومت از اهل‌سنت تحت رهبری فقیه شیعه فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت تحت امامت و ولایت مقام معظم رهبری به این بینش، بصیرت و اقتدار رسیده است.

ابطحی افزود: دنیا سرگرم اکراین شده بود و از غرب آسیا غفلت کرده بود. مقام معظم رهبری فرمود کرانه باختری را هم مسلح کنید و دشمن تمام تمرکز را بر کرانه باختری قرار داد و از غزه غفلت کرد.

وی با اشاره به غفلت دشمن در بعد فرهنگی گفت: چندین سال است که موکب الاقصی در مسیر کربلا برپا شده است و مقاومت نرم نیز درحال شکل‌گیری است. امسال ۷۰۰ خادم الحسین(ع) فلسطینی در موکب الاقصی حضور داشتند. این جریان فرهنگی موجب شد به تدریج نام‌ گذاری‌های حسن و حسین در میان فلسطینیان رواج پیدا کند.

سردار ابطحی با بیان اینکه دشمن تا امروز هیچ ابتکار عملی نداشته است، اظهار داشت: نبرد امروز، نبرد ماهیت خود اسرائیل است و به عنوان جنگ استقلال دوم شناخته می‌شود. پس از شکست اسرائیل، زلزله‌های سیاسی و اقتصادی در جهان رقم خواهد خورد و اسرائیل در اصل یک گروه تروریستی بود و سپس به ارتش تبدیل شد و بعد دولت تشکیل داد و امروز به دنبال تشکیل ملت بود.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا و اروپا تحمل هزینه حفظ اسرائیل را ندارد. موج حرکت غرب نیز نشان از شکل‌گیری جریان عدالت‌خواهی دارد. همه این تظاهرات در راستای تغییر نظم نوین جهانی است و امروز فطرت انسانی در دنیا بیدار شده است.

سردار ابطحی ادامه داد: شجاعت مردم فلسطین تا امروز در تحمل سختی بوده است و از امروز شجاعت مردم فلسطین در میدان نبرد در حال شکل‌گیری است. انقلاب اسلامی به دنبال سلطه نظامی نیست، بلکه به دنبال ترویج گفتمان است و اگر بخواهیم زمینه‌سازی ظهور را انجام دهیم، باید گفتمان مشترکی داشته باشیم. نبرد امروز در تدبیر جبهه مقاومت است و از شهید دادن نباید ترسید چرا که تمام این شهدا در مسیر زمینه‌سازی ظهور هستند.

کمر ارتش اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی شکست

مهدی محمدی نویسنده و تحلیل‌گر مسائل فلسطین گفت: امروز اسرائیل محل‌های غصب شده را دوباره تصرف می‌کند. افرادی اصالتا فلسطینی هستند ولی در مناطق غصب شده زندگی می‌کنند و پذیرفته اند که شهروند اسرائیل باشند ولی باز هم منازل آن‌ها غصب می‌شود.

وی افزود: این اتفاقات موجب شد که مردم غزه امروز بگویند یک بار می‌میریم که هر روز نمیریم و طوفان الاقصی در درجه نخست، جنگ دینی و معرفتی است و در درجه بعدی یک جنگ سیاسی است. این جنگ درصورت آتش‌بس نیز تمام نخواهد شد. تمام شهرک‌نشینان اسرائیلی مسلح هستند و طی دو سال گذشته به راحتی عرب‌های فلسطینی را به شهادت می‌رساندند.

محمدی با اشاره به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر این که باید اسرائیل را با نیش هزاران زنبور نابود کنیم، خاطرنشان کرد: اسرائیل در طول سالیان اخیر عملیات متعددی را رقم زده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شهادت شهید محسن فخری‌زاده، بحث اطلاعاتی شهادت شهید سلیمانی، ایجاد آشوب و اغتشاش در داخل کشور اشاره کرد.

وی افزود: روزانه عملیات متعدد خرابکاری اسرائیلی در کشور خنثی می‌شود. صحنه رویارویی با اسرائیل به دو بخش ماقبل و بعد از اغتشاشات سال گذشته تقسیم شده است. ستون فقرات اصلی اسرائیل، ارتش است و در عملیات طوفان الاقصی کمر ارتش اسرائیل شکست.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: محور مقاومت، اسرایی را در این عملیات گرفته است که در هیچ عملیاتی آن‌ها را مبادله نخواهد کرد و برخی از این افراد، فرماندهانی هستند که خود اسرائیلی‌ها نیز نمی‌توانستند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

محمدی اضافه کرد: در این عملیات به اطلاعات امنیتی از اسرائیل دست پیدا کردیم که یک زمانی برای محور مقاومت به آرزو تبدیل شده بود. نخستین نتیجه این عملیات این بود که شهرک‌نشینان اسرائیل پی بردند که این منطقه محل مناسبی برای زندگی نیست. در حمله‌های حماس، فرودگاه‌ها مورد هدف قرار گرفتند که بیشترین تأثیر را در تنش داخلی اسرائیل دارد.

این نویسنده، دومین نتیجه عملیات طوفان الاقصی را شکست هیمنه سیستم امنیتی اسرائیل دانست و گفت: در طوفان الاقصی علاوه بر عملیات فیزیکی یک حمله گسترده سایبری نیز صورت گرفت. یکی از ویران‌کننده‌ترین پیام‌ها برای اسرائیل این بود که این سرزمین قرار است آزاد شود و این بزرگ‌ترین بشارت برای ماست. چرا که در هیچ عملیاتی به دنبال آزادسازی فلسطین نبودیم.

محمدی با بیان اینکه امروز هدف مردم جهان آزادی فلسطین است، عنوان کرد: امروز محور مقاومت به این قدرت رسیده است که در عملیات زمینی اسرائیل را نابود کند. تمام فرماندهان مقاومت می‌دانند که این جنگ، یک جنگ طولانی‌مدت خواهد بود. این جنگ یک جنگ پیچیده و طولانی است و به همین دلیل تنوع گزینه‌های خود را به سرعت رو نخواهیم کرد.

این نویسنده و تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: اساس این جنگ مبنی بر غافل‌گیری است. پیروزی ما در این جنگ به دلیل استفاده از عنصر غافل‌گیری بوده است و اگر بخواهیم ضربه شدیدتری به آن‌ها بزنیم نیز باید از عنصر غافل‌گیری استفاده کنیم. نباید سرمایه انسانی و تسلیحاتی خود در محور مقاومت را به راحتی در مقابل دشمن قرار دهیم و این جنگ پیش از جنگ نظامی یک جنگ گسترده اطلاعاتی است.

در این مراسم محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز سخنانی ایراد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.