دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

به پیشنهاد «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»؛

«محمدحسین ایمانی خوشخو» دوباره به عنوان «دبیر شورای هنر» انتخاب شد

محمدحسین ایمانی خوشخو در مجمع هیات امنای جدید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی

سینماپرس: جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای هنر و اعضای شورای هنر صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر در جلسه شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت تدوین و تصویب اسناد هنری گفت: سند موسیقی که مدتی پیش در شورای هنر نهایی شد به زودی در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در شورای عالی برای تصویب ارائه می‌شود.

رئیس شورای هنر همچنین گفت: ضرورت دارد که به منظور تدوین اسناد تئاتر، هنرهای تجسمی، سینما و مد و لباس کمیته‌های تخصصی با حضور دستگاه‌های مربوط، شخصیت‌های حقیقی حوزه‌های تخصصی و تشکل‌های هنری صنفی تشکیل شود و این اسناد نیز تدوین شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر جایگاه شورای هنر به عنوان بهترین محفل برای طرح مسائل و ضرورت‌های فرهنگ و هنر و هم‌فکری در این زمینه گفت: تحول در اقتصاد فرهنگ و هنر از برنامه‌های جدی دولت در این دوره است و تلاش می‌شود با فعال‌کردن اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت در این حوزه، هنرمندان را مورد توجه قرار دهیم.

در این جلسه طرح نشان «ایران فرهنگ» به عنوان طراحی و استقرار نظام ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات فرهنگی و هنری ارائه شد و پس از بیان نظرات اعضا مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد با تعیین شورای سیاستگذاری، آئین‌نامه این طرح تدوین شود. طرح نشان «ایران فرهنگ» با ارزیابی آثار فرهنگی مبتنی بر معیارهای فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی برای ایجاد زمینه انتخاب و خرید آگاهانه محصولات فرهنگی و هنری به عنوان حق مصرف کننده و مخاطب تدوین شده است و می‌تواند برای انتخاب محصولات فرهنگی به افراد جامعه کمک کند.

همچنین در جلسه شورای هنر، مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارشی از اقدامات این معاونت در یک سال و نیم اخیر ارائه کرد و با تشریح وضعیت صنایع دستی کشور در حوزه‌های تولید، پرورش هنرمند، اشتغال، بازار، صادرات، اقدامات دولت و قوانین لازم گفت: صنایع دستی پیشران هویت‌بنیان پیشرفت ایران است و ظرفیت فراوانی برای اشتغال و اقتصاد کشور دارد و سند تحول کمی و بهبود کیفی بازار صنایع دستی نیز به همین منظور تدوین شده است.

همچنین ماده واحده طراحی و اجرای بازارهای هنرهای تجسمی به صورت ملی و استانی به منظور ایجاد فضایی برای عرضه و فروش آثار هنرمندان کشور به صورت فراگیر و نیز ماده واحده دهکده فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق کشور مطرح و به تصویب رسید. ضمناً در این جلسه شورای هنر مطرح و تصویب و مقرر شد سیاست‌ها و ضوابط این ۲ ماده واحده توسط کارگروه‌هایی در شورای هنر تدوین شود.

در این جلسه قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ۲ گزارش از مجموعه رصد هنر را با عناوین «مالکیت فکری آثار هنری در ایران و هند» تألیف پینکی چادها و «نظام گواهینامه‌های خوشنویسی در ایران و عثمانی» تألیف حمیدرضا قلیچ‌خانی که با همکاری پژوهشگاه و مرکز رصد فرهنگی کشور تهیه شده است، ارائه کرد.

همچنین در این جلسه به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای هنر و تصویب اعضای شورا، محمدحسین ایمانی خوشخو دوباره به عنوان دبیر شورای هنر انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.