شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

با صدور پیام‌های جداگانه؛

جمعی از مدیران فرهنگی و سینمایی درگذشت «بیتا فرهی» را تسلیت گفتند

بیتا فرهی در هشتمین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: در پی درگذشت بیتا فرهی هنرمند عرصه سینما و تلویزیون، جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور با انتشار پیام‌هایی فقدان این بازیگر را تسلیت گفتند.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت بیتا فرهی هنرمند عرصه سینما و تلویزیون، رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی فقدان این بازیگر را تسلیت گفت.

متن پیام محمد خزاعی به این شرح است:

سینمای ایران، داغدار بانویی هنرمند شده است. بیتا فرهی که پس از تحمل دوران بیماری آسمانی شد.

او، هنرمندی فرهیخته و نام آشنا، و بازیگری توانمند در آثار به یاد ماندنی سینمای ایران بود که سابقه و تجربه همکاری با بهترین فیلمسازان این سرزمین را در کارنامه دارد. نقش آفرینی او در هامون، بانو، کیمیا و اعتراض برای سینمادوستان و مشتاقان سینما، خاطره انگیز و به یاد ماندنی است.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده محترم ایشان، فقدان تلخ این بانوی هنرمند سینمای ایران را به جامعه سینمایی تسلیت عرض می کنم و برای مرحومه فرهی رحمت و آمرزش الهی مسالت دارم.

همچنین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با صدور پیام تسلیتی فقدان این هنرمند را به جامعه سینمایی ایران و رسانه ملی تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مجید زین العابدین آمده است: درگذشت بانوی هنرمند، مرحومه بیتا فرهی را به خانواده ایشان و جامعه شریف سینمایی تسلیت می‌گویم.

ایفای نقش‌های متفاوت و ماندگار در بیست فیلم سینمایی و هفت سریال تلویزیونی، از مهشید هامون و دکتر شکوه کیمیا تا اقدس الملوک سرزمین مادری، خاطرات ارزشمندی را برای علاقمندان سینما و هنر هفتم از ایشان بر جای گذاشت.

از پروردگار مهربان، برای زندگی ابدی او مغفرت و رحمت واسعه و برای بازماندگان عزیزش صبر جمیل و عافیت مسئلت می‌نمایم.

به گزارش سینماپرس، فرهی متولد یکم فروردین ۱۳۳۷ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود که برای بازی در فیلم «هامون» توسط ناصر چشم‌آذر به داریوش مهرجویی معرفی و در نهایت برای بازی در نقش مهشید انتخاب شد.

با پخش فیلم سینمای «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۶۸ او به شهرت رسید و در سال‌های بعدی فعالیت خود را با کارگردانانی چون احمدرضا درویش، بهمن فرمان آرا و مسعود کیمیایی ادامه داد.

گفتی است بیتا فرهی که در بیش از بیست فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته با پنج بار نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بازیگری، در سال ۱۳۶۸ برای فیلم هامون دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن هشتمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

این بازیگر فقید ظهر امروز به دلیل عارضه ریوی و قلبی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.