چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

مراسم تشییع «پروانه معصومی» برگزار شد؛

علی دهکردی: یک ستاره واقعی و باارزش را از دست دادیم

تشییع خانم معصومی

سینماپرس: مراسم خاکسپاری پروانه معصومی صبح امروز با حضور برخی هنرمندان، خانواده و نزدیکان این هنرمند در امامزاده ابوطالب تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم خاکسپاری پیکر پروانه معصومی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ چهارشنبه (هشتم آذر ماه) در امامزاده ابوطالب منطقه فرحزاد برگزار شد.

در این مراسم افرادی چون محمود سالاری (معاون هنری وزیر ارشاد)، علی دهکردی (مدیرعامل خانه سینما)، احمد میرعلایی (تهیه‌کننده)، حمید شاه‌آبادی (معاون سابق سیما)، نعیمه نظام‌دوست (بازیگر) و ... حضور داشتند.

ابتدای مراسم با دکلمه‌خوانی آغاز شد.

در ادامه پیکر پروانه معصومی به امامزاده ابوطالب منتقل و نماز میت خوانده شد. سپس در ادامه پیکر این هنرمند بر دوش دوست‌دارانش برای خاکسپاری رهسپار شد.

احمد میرعلایی در سخنانی در این مراسم یادآور شد: مراسم خاکسپاری بنا بر درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان صداوسیما امروز قرار بود در مسجد بلال برگزار شود اما خانواده او راضی به زحمت نبودند تا در هوای بارانی موجب زحمت همه شوند.

وی ادامه داد: مراسمی از طرف سازمان صداوسیما و وزارت ارشاد، خانه سینما، سازمان تبلیغات و صنف بازیگران برگزار خواهد شد.

این تهیه‌کننده سپس اظهار کرد: ما امروز اگر اینجا آمدیم، خوش به حال همه ما؛ کمتر کسی است که به این مکان آمده باشد. شما حاضران توسط خانم پروانه معصومی به این امامزاده آمدید.

او گفت: پروانه معصومی فقط هنرمندِ مقابل دوربین نبود او هنرمندی مردمی بود. جمیع مردم ایران از درگذشت او متاثر شدند. مراد ایشان شهدای گمنام بود. فوت ایشان همزمان با ایام سوگواری و ایام فاطمیه بی‌دلیل نیست. ایشان انسان‌گونه زندگی کردند. نام ایشان سکینه بود. به آرامش رسیدن ایشان نشان از همین نام است. ایشان همنام اسمش خصلتی سکینه داشت.

میرعلایی در پایان گفت: امروز سینما انسان بزرگی را از دست داد. خدا همه هنرمندان را شاد کند، روز گذشته هم خانم بیتا فرهی به خاک سپرده شدند. خداوند هنرمندان را با اباعبدالله محشور کند و فاصله‌ای بین ما با شهدایمان نیفتد؛ چراکه این شهدا هنرمندان واقعی بودند.

وی در بخشی از سخنانش پیام تسلیت مسئولان کشور را برای درگذشت پروانه معصومی یادآور شد.

علی دهکردی هم در سخنانی در مراسم خاکسپاری پروانه معصومی گفت: به نام خداوندی که میزبان پروانه عزیز بانوی بزرگ و دوست داشتنی سینما و تلویزیون و فرهنگ و هنر است؛ بانویی که در آغوش پروردگار آرام می‌گیرد.

او ادامه داد: آنقدر همه ما از این سوگ بزرگ غافلگیر شدیم که حتی نتوانستیم و نرسیدیم در قبال چیزی که در خور جایگاه بزرگ ایشان است. احترام گذاشتیم به تصمیم خانواده ایشان که در این جا به خاک سپرده شوند ولی این دلیل نمی‌شود ما این وظیفه را از دوشمان برداریم و مراسمی در خور شأن ایشان برگزار می‌کنیم. بر روح مهربان ایشان آرامش و لطافت آسمانی را آرزو می‌کنیم.
دهکردی گفت: پروانه معصومی عزیز آنقدر دوست داشتنی و محبوب بودند که در سر کار از آبدارچی و راننده گرفته تا دیگران همه عاشق مهربانی‌اش بودند. همه ما ایشان را دوست داشتیم. یک ستاره واقعی و باارزش را از دست دادیم.
امیدوارم هنرمندانی که نتوانستند بیایند در مراسمی دیگر با اهالی هنر یادشان را گرامی بداریم و از بانوی بزرگوار به بهترین شکل یاد خواهیم کرد.

برادر پروانه معصومی نیز در این مراسم تدفین ایشان گفت: من از خواهرم خیلی خاطره دارم چون هر جا کارش گیر میکرد مرا می خواست و من برایش صحبت میکردم و میگفت مشکلش حل شده است.

وی افزود: یک بار به اتفاق ایشان یک سفر حج عمره رفتیم و چون این سفر دانشجویی بود همه دانشجو بودند. دانشجوهای جوان که تازه ازدواج کرده بودند و من خدمتگزار کاروان بودم همشیره هم با ما آمد. این سفر در سال ۹۰ بود.

برادر این بازیگر ادامه داد: همه این دانشجویان برای ما پیام تسلیت فرستادند. همه انها در آن سفر با همشیره خاطره دارند. یک سفر هم با ایشان به کربلا رفتیم.

وی تاکید کرد: بعد از پخش سریال یوسف پیامبر وزیر ارشاد وقت بازیگران اصلی یوسف پیامبر را به کربلا دعوت کرده بود آمدیم و رفتیم از خواهرم پرسیدم: چگونه بود؟ گفت: اصلا راضی نبودم ما ۹ نفر بودیم و برای ما ۳ ماشین ضد گلوله فرستاده بودند و میگفتند که برویم حرم و من نرفتم چون مردمی که بیرون ایستاده اند به من بد میگویند و نگاه بد میکنند.

برادر پروانه معصومی گفت: به فاصله یک هفته که آمده بود باز هم به کربلا رفتیم. آنقدر این سفر عالی بود که ایشان نشان داد در آن سفر اهل تشریفات نیست دلش میخواست که کاملا خاکی باشد.

وی افزود: در قطعه هنرمندان برای ایشان جایی در نظر گرفته شده بود اما در ابتدا گفته بودند که میخواستند در فرحزاد در مقبره خودشان باشند تا اینجا در آرامگاه همراه همسرشان تدفین شوند.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم برادر پروانه معصومی خاطراتی از سفر این هنرمند به خانه خدا که با دانشجویان همسفر شده بود را بازگو کرد.

وی تاکید کرد، همان‌طور که عنوان شد امکانات برای دفن ایشان در قطعه هنرمندان فراهم بود اما ایشان دلشان می‌خواست در اینجا به خاک سپرده شود.

در بخش دیگری از این مراسم پیام تسلیت رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس صداوسیما برای درگذشت پروانه معصومی قرائت شد

در مراسم خاکسپاری پیکر پروانه معصومی همچنین اعلام شد، روز جمعه مراسم یادبودی در مسجد اعظم فرحزاد برگزار می‌شود. آیین ترحیم مرحومه پروانه معصومی روز یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۴ در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

همزمان با خاکسپاری پروانه معصومی زیارت عاشورا بر پیکر این هنرمند قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.