شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

نگاهی به گیشه آذرماه؛

از تداوم رونق‌نمایی گیشه با «هتل» تا نرسیدن جمع فروش ۷ فیلم به ۲ هزار مخاطب در سراسر کشور!

سالن سینما

سینماپرس: وضعیت گیشه سینماها در هفته اخیر قابل قبول نبود و میزان استقبال مخاطبان از فیلم های روی پرده رو به کاهش گذاشت که البته پیش بینی می شود طی ماه های پیش رو با توجه به برودت هوا، برگزاری جشنواره فجر و… این میزان بیشتر کاهشی شود.

به گزارش سینماپرس «شماره ۱۰» حمید زرگرنژاد طی یک هفته تنها یک قطعه بلیت فروخت تا کم مخاطب ترین فیلم هفته اخیر باشد. در همین راستا «بی مادر» سیدمرتضی فاطمی با فروش تنها ۵ قطعه بلیت عنوان دومین فیلم کم مخاطب هفته را از آن خود کرد.

با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۲ جمعه دهم آذرماه «زنبور کارگر» افشین صادقی تنها ۸ قطعه بلیت فروخت و «آهنگ دو نفره» آرزو ارزانش به ۲۱۵ مخاطب در سراسر کشور رضایت داد! در راستای میزان اندک مخاطبان فیلم های روی پرده «ستاره بازی» هاتف علیمردانی فقط ۴۲۷ مخاطب داشت و «آهو» هوشنگ گلمکانی نیز نتوانست بیش از ۴۹۹ نفر را جذب سالن های سینما کند.

«چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های اکران شده فقط حدود هزار قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت و «سلفی با رستم» حسین قناعت که همزمان با این اثر اکران شده نیز حدود ۲۷۰۰ مخاطب داشت که در مجموع مخاطبان این دو فیلم جدید اکران شده با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور هیچ محسوب می شود!

«هولیا» مرتضی آتش زمزم نیز حدود ۲۱۰۰ مخاطب داشت و «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی نیز حدود ۳۷۰۰ نفر را جذب کرد. «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان نیز حدود ۶۹۰۰ مخاطب داشت و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج تنها حدود ۸۵۰۰ مخاطب را به سالن های سینما کشاند! در همین راستا فروش «شهر هرت» کریم امینی هم نسبت به هفته های قبل کاهشی شد و این فیلم تنها حدود ۱۸ هزار مخاطب داشت.

از سوی دیگر «هتل» سیدمسعود اطیابی نیز تنها با ۳۹۷ هزار مخاطب صدرنشین جدول هفتگی سینماها بود؛ این یعنی فیلم صدرنشین جدول حتی از جذب حدود نیم درصد از افراد جامعه نیز عاجز مانده است! همچنین «بچه زرنگ» با حدود ۱۲۸ هزار مخاطب رتبه دوم فروش هفتگی و «فسیل» با حدود ۹۰ هزار مخاطب رتبه سوم فروش را از آن خود کردند.

«جوجه تیغی» مستانه مهاجر با تمام پروپاگاندای رسانه ای‌اش به حدود ۵۴ هزار مخاطب رضایت داد و «نارگیل ۲» حدود ۳۷ هزار نفر را مجاب به حضور در سالن های سینما کرد و «گیج گاه» عادل تبریزی نیز فقط حدود ۳۱ هزار نفر را روانه سینماها کرد. «حدود ۸ صبح» منوچهر هادی نیز ۲۴ هزار مخاطب داشت و «عامه پسند» سهیل بیرقی نیز حدود ۲۳ هزار مخاطب داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.