سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

رییس هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت:

«هنر» بدون «مردم» و بدون دیدن مردم مساوی با هیچ است

داریوش ارجمند

سینماپرس: رییس هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به اینکه هنر بدون مخاطب مردم مساوی با هیچ است، گفت: بردن هنر به میان مردم کار والایی است و امیدوارم هنرمندان آثار خود را حبس و زندانی نکنند چون اگر من هنری داشته باشم و در گنجه خودم قرار دهم، ضایع کردن هنر است.

به گزارش سینماپرس، داریوش ارجمند سه‌شنبه -۲۱ آذرماه- در مراسم ‌پاسداشت ‌هنرمندان پیشکوست اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم این هنرمندان را با هنرشان در بین مردم ببریم. در تاریخ همیشه کسانی که متمول بودند از هنر حمایت کردند اما آنها بر خلاف مجموعه داران هنر را نخریدند تا در خانه بگذارند بلکه بین مردم عرضه کردند.

وی گفت: یک زمانی مغازه داران و بانک‌ها این کار را می‌کردند و در مغازه‌ها آثار هنری را به دیوار می‌دیدیم، امیدوارم این باز اتفاق بیفتد.

ارجمند افزود: بردن هنر به میان مردم کار والایی است و امیدوارم هنرمندان آثار خود را حبس و زندانی نکنند و میان مردم ببرند تا دیده شود؛ چون هنر بدون مردم و بدون دیدن مردم مساوی با هیچ است. اینکه من هنری داشته باشم و در گنجه خودم قرار بدهم، ضایع کردن هنر است.

وی با اشاره به نمایشگاه نقاشی سنتی که اخیرا توسط موسسه پیشکسوتان برگزار شده بود، اظهارداشت: این نمایشگاه توفیق بزرگی برای موسسه بود و موفق شدیم بیش از ۳۲۰ اثر را در نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

ارجمند با اشاره به تعامل بیشتر میان وزارت گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان پیشکسوت گفت: هنرمندان پیشکسوت بیش از اینکه ذیل موسسه هنرمندا پیشکسوت باشند، ذیل وزارت گردشگری قرار میگیرند. از این رو باید تعامل خیلی بیشتری میان هنرمندان و این وزارت خانه صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.