سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

برای دوره ششم؛

«جایزه پژوهش سال سینمای ایران» داوران خود را شناخت

جایزه پژوهش سال سینمای ایران

سینماپرس: داوران ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در حکمی از سوی قادر آشنا دبیر این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، حسن بلخاری قهی، محمدرضا حسنایی، مجید شاه حسینی، رامتین شهبازی و توحید محرمی، مسعود نقاش‌زاده، بهمن نامور مطلق از اساتید حوزه سینما و فرهنگ و هنر داوری آثار رسیده به ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران را برعهده دارند.

برگزیدگان رویداد فرهنگی در مراسم اختتامیه که ۱۰ دی برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

دکترحسن بلخاری قهمی متولد ۱۳۴۱ از اصفهان است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکترای فلسفه هنر وزیبایی شنایی دانشکده همدرد دهلی نو به اتمام رساند. ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران از جمله فعالیت‌های وی است. استاد بلخاری علاوه بر تدریس دروس دانشگاهی به راهنمایی و مشاوره پایاننامه‌های دانشجویان نیز مشغول است و تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است. در انتظار نور، تهاجم یا تفاوت فرهنگی وحکمت هنر و زیبایی از جمله این آثار است.

دکتر محمدرضا حُسنایی عضو هیئت علمی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، معاونت پژوهشی دانشگاه هنر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر، عضو کمیسیون تخصصی هنر و معماری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر گروه تصویر متحرک دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، عناوین نقش و جایگاه پایگاه‌های اطلاعات و سیستم‌های پردازش داده در فعالیت‌های هنری تولید انبوه فیلم تصویر متحرک، سیاست‌گذاری رسانهای در صنعت انیمیشن در کارنامه علمی خود دارد. حسنایی در حال حاضر رئیس دانشگاه هنر است.

دکتر مجید شاه‌حسینی (زاده ۱۳۴۶) پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما است. او دبیری دو دوره جشنواره فیلم فجر را درسال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ برعهده داشته است و در تولید آثاری همچون «ملک سلیمان» و «راه آبی ابریشم» نقش داشته‌است. از دیگر آثار او می‌توان به برنامه علمی تاریخی دوران اشاره کرد که خود اجرای آن را بر عهده داشت. این برنامه موضوع انقلاب‌های مهم -از جمله انقلاب فرانسه و انقلاب ایران- و تاریخ و علل آن‌ها را بررسی می‌کند. مجید شاه‌حسینی هم اکنون رئیس فرهنگستان هنر است.

دکتر رامتین شهبازی منتقد نویسنده و منتقد فیلم متولد ۱۳۵۷ است. او کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی است و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرده است. در کارنامه کاری شهبازی پژوهش کتاب‌های جستاری در جامعه‌شناسی فیلم، نشانه‌شناسی فرهنگ تئاتر و ادبیات پهلوی به چشم می‌خورد. شهبازی عضو هیئت علمی دانشگاه سوره است.

دکتر توحید محرمی دارای سابقه فعالیت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه‌های امور بین‌الملل، مدیریت پژوهش و مدیریت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بوده و با چندین کتاب و مقاله علمی و پژوهشی در حوزه‌های تخصصی هم اکنون عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات و شورای پژوهش معاونت توسعه فناوری مطالعات سینمایی است.

دکتر مسعود نقاش‌زاده متولد ۱۳۳۴ در شیراز و دارای کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر از دانشگاه هنر است. او دبیری دوره چهلم جشنواره فیلم فجر را در سال ۱۴۰۰ برعهده داشته است. وی علاوه بر سوابق فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی، در سطوح مختلف مدیریتی با صدا و سیما و سازمان سینمایی همکاری داشته و همزمان به تدریس در دانشگاه پرداخته است.

دکتر بهمن نامور مطلق دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی و رایانه و دکتری در رشته ادبیات تطبیقی ازدانشگاه بلز پاسکال در کلرمون-فرانسه است. او دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی است و مقالات و کتاب‌های متعددی در زمینه‌های بینامتنیت، اسطوره‌شناسی، دانش‌های تطبیقی، نقد تکوینی هنر و ادبیات نوشته است. دکتر نامور مطلق تا سال ۱۴۰۱ رئیس فرهنگستان هنر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.